” Cute lah Ara, bijak. Ayden pun nak tunjuk he also clever boy, hehe.. ” – Netizen

Video Gelagat Anak-Anak Aliff Aziz, Ayden Adrean Dan Ara Adreanna Menunjuk Kehebatan Masing-Masing Mengira Dan Membaca ABC Kepada Daddy Mereka. Pandai Ara, Sebutan Baku Tu Sedap Dengar. Abang Ayden Pun Tak Nak Kal4h. Pen1ng Kepala Daddy Melayan, Haha !!

Menerusi akaun Instagram ibu kepada Aliff Aziz iaitu Fiza Aziz, telah dikongsikan satu video yang memaparkan gelagat cucu-cucu kesayangannya ini bersama daddy mereka. Video Ara yang manja dan akrab dengan Aliff ini dirakam oleh Bella.

Kedengaran Ara memperdengarkan nyanyian lagu ABC untuk daddynya ini. Ayden yang berada di belakang juga cuba menarik perhatian daddynya dengan turut sama menyanyi dengan sebutan yang laju.

Sejurus selepas itu, Ara mengira pula dalam bahasa Inggeris dan Melayu kiraan 1 sehingga 10. Wah baru 2 tahun sudah bijak ye Ara, permulaan yang bagus untuk perkembangan otak si kecil ini. Ayden juga tidak mahu kal4h, turut sama mengira agar daddy mendengarkannya.

Riak wajah Aliff ketika melayani anak-anaknya ini juga mencuit hati. Haaa daddy pun boleh pen1ng kalau adik dengan abang nak beradu siapa pandai sebegini. Alhamdulillah, baik Ayden mahupun Ara, kedua-duanya anak yang bijak.

Jom tonton video perkongsian di bawah :

Hampir 500 likes telahpun dicatatkan untuk perkongsian ini. Antara komen-komen peminat yang dapat dikongsikan :

” MasyaAllah ger4m tengok pipinya tu, comel betullah Ara ni sooooo cute. So smart and adorable.. “

” She is so clever, masya Allah. I can never get enough of her. So Adorably Cute & Smart. Abanggnya Ayden, apa kurangnya. Dia pun Pandailah. U are truly blessed, Sis Fiza.. “

” Napalah cute sgt nie.. Ara… Pipi Pau Tu.. Masya’Allah.. Ger4m tengok. Semoga Ara jadi anak yg sihat Dan solehah.. Aamiin.. “

” Cute lah ara, bijak. Ayden pun nak tunjuk he also clever boy hehe. Siblings rivalry hehehe.. “

Dua-dua hendak tunjuk kehebatan pada daddy, beruntunglah daddy ada anak yang bijak. Ayden juga cute sahaja dengan suara ser4k-ser4k basahnya itu. Untuk rekod, Ayden telah pun berusia 5 tahun manakala Ara pula genap 2 tahun pada bulan Julai yang lalu.

Gembira nenek melihat cucu-cucu, walaupun jauh terp1sah, video sebegini sudah cukup menghap0skan rindu di hati. Semoga Ayden Adrean dan Ara Adreanna membesar menjadi seseorang yang berguna kepada agama, bangsa dan negara.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Fizaaziz, IG Bella Astillah, IG Ara Adreanna

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..