” Angin dah abangnya, gar4ng tapi comel.. ” – Netizen

Video Gelagat Abang Mengajar Adik Mengaji Buat Ramai Terhibur. Amb0i G4rangnya Pak Ustaz Ni, Sampai Tep0k Dahi Dan Istighfar Panjang. Punyalah Ger4m Dengan Adik, Haha !!

Anak-anak ibarat kain putih dan ibu bapalah yang mencorakkannya. Jika baik ajarannya, maka baiklah sikap si anak ini apabila dewasa kelak. Selain ilmu duniawi, ilmu agama juga perlu diterapkan dalam diri si kecil sejak masih kecil lagi supaya kehidupannya seimbang dunia dan akhir4t.

Meninjau akaun Instagram Berita Kopak, telah dikongsikan satu video yang memaparkan gelagat seorang abang mengajar adiknya mengaji menggunakan Iqra’. Lagak si abang seperti ustaz dan adiknya sebagai pelajar.

Dengan menggunakan jari, si abang menunjukkan perkataan yang perlu dibaca oleh si adik. Dengan yakin, adik perempuannya ini membaca dengan sebutan yang kuat dan cukup jelas. Perkataan pertama yang disebut betul dan si adik meneruskan lagi bacaannya.

Bila tiba pada perkataan kedua, si adik tersal4h sebutan hurufnya. Sambil menepok dahi, si abang menyuruh adiknya membaca semula alif ba ta dan dijawab adiknya ‘ tak nak’ . Perkataan seterusnya dah buat abang naik angin, sal4h sebut lagi lah.

Jom tonton video di bawah :

Sehingga kini, lebih 26 ribu tontonan dan 1000 likes telah direkodkan untuk video ini. Antara komen-komen netizen :

” Tak ingat baca Alif ba ta balik haha, sama perang4i macam anak saya yang sulung lelaki. Kalau mengajar adik-adik, mulut dia yang lebih.. “

” Yang si adik pun, sempat tu jawab tak nak. Macam tak tak0t ustaz je, ustaz punya la tep0k dahi nak naik angin dah haha.. “

” Angin dah abangnya hihi, si adik tu..tak de alif pon baca dua harakat haha.. memang kene la ngan ustaz gar4ng.. “

” Haha gar4ng tapi comel ustaz ni. Sabar ustaz, sabar haha. Tak jemu tengok, dah 10 kali ulang-ulang.. “

” Ala comel, bekeng tok gurunya pun haha. Tepok dahi tu comel sangat, dah panjang istifar tu haha, ger4m terlaj4k dah tu haha.. “

” Comel nye…. Cikgu tu sampai mengucap….taniah dek semoga awak membesar dgn sihat tubuh badan.. “

” Bagusnye si abg…bagus ajaran parentsnye.. kecik-kecik dh pandai ajar adik ye. Bekeng sangat tok guru tapi comel la.. “

Comel betul melihat dua beradik ini mengaji, bagus abang walaupun ger4m tetap di ajar juga adiknya. Semoga kedua-dua anak kecil ini berjaya dunia dan akh1rat serta dipermudahkan untuk menuntut ilmu.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..