” Ger4m tengok gaya mulut nak sebut tu, terikut sebut jugak haha.. ” – Netizen

Video Telatah Kanak-Kanak V1ral PKP Datang Lagi, Nur Medina Irine, Mengajar Bahasa Mandarin Buat Ramai Terhibur. Bukan Main Medina, Mudah Faham Ajar Macam Ni !!

Masihkah ingat lagi pada kanak-kanak yang pernah v1ral sebelum ini menyanyikan lagu PKP Datang Lagi sambil makeup bernama Nur Medina Irine. Medina yang kini berusia 7 tahun memang petah orangnya dan peramah.

Meninjau entry terbaru di akaun Instagram Nurmedinairine, telah dikongsikan satu video yang memaparkan Medina mengajar menyebut beberapa perkataan dalam bahasa Mandarin. Turut dimaklumkan pada ruangan kapsyen, bahawa Medina tidak bersekolah di sekolah aliran Cina.

Namun Medina mempelajari bahasa Mandarin hasil daripada menonton video-video dalam bahasa tersebut. Perkataan pertama yang diajar oleh Medina adalah ‘Hen’ yang mempunyai 2 maksud berbeza iaitu sangat dan benc1.

Sebutan Medina yang jelas dan sepatah demi sepatah diungkapkan itu telah menarik perhatian ramai. Cerita ibu Medina, anaknya ini memang suka bercakap sejak dari kecil lagi. Apa yang dipelajarinya, itulah yang Medina akan terangkan kembali.

Jom tonton video di bawah :

Sehingga kini, video oleh Medina ini telahpun ditonton oleh hampir 40 ribu tontonan. Rata-ratanya suka melihat cara Medina mengajar dan antara komen-komen :

” H1lang str3ss acik tengok hang dik, i like u dik. Medina memang anak yang bijak pandai. Semoga cemerlang selalu dunia dan akh1rat.. “

” Bagus Media ajar mudah nak faham. 1 1 dia sebut, sampai bunyi ayam berkokok pun kena hahha.. “

” Keletah lah awak ni… aunty suka tau tengok awak. Sampai ketawa sorang-sorang kat work. Comehhh.. “

” Ciri-ciri seorang guru yang baik. Dia faham konsep, bukan menghafal je. Dah besar makin lawa bud4k ni.. cerdik betul.. “

” Bakal laoshi ni, comelnya adik lagu pkp ni mengajar. Sempat bunyi ayam tu tak tahan nya haha.. Lawak tapi mudah paham.. “

” Adik comel buat mommy tergelak, naNti ajar lagi ok hahha. Boleh jadi pr0moter la, customer cepat paham apa dia jual.. “

” Interactieve, terikut sebut jugak hahaha. Future Laoshi, keletah sungguh la dia cakap. Kal4h makcik.. “

” Weh suka sangatlah, aku terhibur. Jadi cikgu bagus ni, senang nak faham. Ger4m tengok gaya mulut nak sebut tu, Siap ada bunyi ayam berkokok lagi haha.. “

Kalau cikgu mengajar macam ni, tentu anak murid akan lebih faham Sebutan dia sepatah sepatah, siap ada dengung lagi. Semoga adik Medina jadi anak yang solehah selalu dan dipermudahkan dalam menuntut ilmu.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Nurmedinairine , IG Sinar_my

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..