” Tak tahu nak gelak atau nak kes1an tapi dah gelak je ni.. ” – Netizen

Video Bell Ngasri Ketika Berada Di Dalam Kapal Terbang Menuju Ke Tanah Suci Buat Peminat Terhibur. Alahai Kes1an Bell, Dah Sayu Sangat Tu Masih Tak Dapat Berbuka Puasa. Nak Pergi Umrah Pun Sempat Buat Lawak Bell Ni, Haha !!

Semalam pelakon dan pelawak Bell Ngasri ada berkongsikan gambar-gambar ketika ahli keluarganya menghantar Bell dan isterinya ke lapangan terbang KLIA. Bell dan isterinya kini dalam perjalanan ke Tanah Suci Mekah untuk mengerjakan umrah.

Meninjau akaun Instagram Bell Ngasri, telah dikongsikan satu video yang memaparkan Bell ketika berada dalam kapal terbang. Videonya agak gelap dan nampak samar-samar wajah Bell. Di kapsyennya juga, Bell memberitahu ini adalah pengalaman pertama untuk dirinya mengerjakan umrah.

Memulakan bicara, Bell memberi salam dan gayanya seperti ustaz memberi tazkirah. Kata Bell, jam di tangannya sudahpun menunjukkan hampir jam 10 malam. Namun Bell masih belum berbuka puasa sedangkan rakyat di Malaysia sudah selesai berbuka sekitar jam 7.30 malam.

Mengalihkan kameranya ke bahagian tingkap, nampak masih cerah di luar. Iyelah beralih negara, perbezaan waktu pasti terjadi dan berbuka puasa perlu mengikut waktu semasa di mana pesawat sedang terbang.

Kata Bell, diuji sebegini pun sudah dirasakan sus4h dan ia memberi muhasabah diri kepada Bell bagaimana orang misk1n sampai berhari-hari tidak makan. Ayat Bell kedengaran lucu namun ada pengisian yang tersirat di dalamnya.

Jom tonton video di bawah :

Video oleh Bell ini telahpun ditonton hampir 43 ribu tontonan sehingga kini. Ramai yang terhibur dengan ayat Bell ini. Antara komen-komen mereka :

” Sabor je lah barkoba yeaa. cuba suruh dorang tutup tingkap tu haha. Apa lagi ? Apa lagiā€¦ sabar je lah ya abg bell haha. Dug4an, cubaan.. “

” Belll. I taktau nk gelak atau nak kes1an. Tapi i dah gelak je ni. Apapun Semoga dipermudahkan segalanya ya. Doakan yg baik2 juga untuk kengkawan yg belum sampai sana lagi ni ya.. “

” Siang ni ikut kito orang ke apa haha, adui Bell lawaknya tak pernah h1lang. Bertabahlah ye Bell.. “

” Sempat lagi abang Bell buat lawak haha. Ate dulu selalu beno yak yak yeahnye.. ni langsung tak boleh buka2.. spai kan siang pun asik ngikut dia.. “

” Tak nak gelak tapi tergelak juga haha. Perg1 umrah pun kelakar Bell ni, tak tahu nak kes1an ke nak ketawa. maaf tapi jelas ye tergelak-gelak lah juga.. “

” Sabar Bell sabar, nak mar4h tapi kena sabar haha. Semangat lawak ada je dia ni. Lawak tapi mendalam maksud Bell.. “

” Dah tergelak tapi rasa berd0sa la pulak haha. Apa pun semoga dipermudahkan setiap urusan Bell ye. Memang lawak tapi tetap ada moralnya.. “

Dug4an apabila bermusafir begitulah Bell. Zon siang dan malam perlu dihadapi juga dengan penuh sabar. Semoga segala urusan Bell sepanjang mengerjakan ibadat umrah nanti berjalan lancar dan dipermudahkan oleh Allah.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Bell NgasriĀ 

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..