” Seb4knya berlinangan terus air mata.. ” – Netizen

Video Malam Terakhir Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor Sekeluarga Bersama Ibunya, Datin Zuraida Sheikh Ahmad. Alahai Sayunya Tengok Bila Terp4ksa ‘Beraya’ Awal Macam Ni. Kapsyen Dr Sheikh Begitu Meruntun Jiwa !!

Saat ini pastinya seluruh warga ibu kota Kuala Lumpur dan Selangor dilanda kemur0ngan setelah Perintah Kawalan Pergerakan ( PKP ) dikuatkuasakan kembali buat kali ke 3. Hanya berbaki satu minggu sahaja lagi Aidilfitri bakal menjelma, situasi ini mengundang kesed1han ramai.

Meninjau akaun Instagram angkasawan negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor telah dikongsikan satu video Dr Sheikh sekeluarga pulang ke rumah ibunya, Datin Zuraida Sheikh Ahmad. Mengambil kesempatan dengan waktu yang ada sebelum PKP bermula, mereka meluangkan malam terakhir bersama.

Tiada sambutan hari lebaran bersama pada tahun ini, Dr Sheikh meluahkan rasa sed1hnya bakal beraya tanpa ibu tersayang. Walaupun jarak mereka hanya berbatu, namun terhal4ng dek sempadan dan perlu patuh pada arahan demi keselamatan semua.

Dalam video ini, dilihat anak-anak Dr Sheikh iaitu Noah, Adam, Tasha, Bella dan juga isterinya, Dr Halina bersalaman bersama bonda Dr Sheikh. Melihat sang anak menguc0p dahi si ibu tanda kasihnya, membuatkan ramai netizen yang tersentuh.

Jom tonton video di bawah :

Perkongsian Dr Sheikh ini meraih perhatian dan rata-rata netizen turut merasa kesed1hannya. Ramai yang senasib tidak dapat bersama ibu bapa di pagi raya nanti. Antara komen-komen mereka :

” Berhab0k mata pagi ni, masin lajak lauk sahur, rindunya mak ayah kt alor setar, mak abah kt paka, semoga ALLAH berikan kesihatan buat mak ayah mak abah di kampung untuk kami terus berbakti pada mereka.. “

” Your video brought tears to my eyes… may our parents will always be healthy dan sentiasa pjg umur.. Amin.. “

” Terp4ksa raya awl ye dr.. semoga tabah la kite semua melaluinya. smge d pjgkn umor utk orgtua kte yg msih hidup.. “

” Dr. buat pagi2 ni saya sed1h. Heart bre4king.. this year raya is worst than last year. may Allah strength us all esp our parents amin.. “

” Seb4k mengenangkan abah & mama yg akan beraya berdua shj nanti tanpa kehadiran anak-anak dan cucu-cucu yg hanya dip1sahkan sempadan daerah shj.. “

” Saya tengok video ni dalam keadaan mute pon sed1h. Buka lagu lagi sed1hh. I miss my mom & my family too.. “

” Seb4k plak tgk.. dah lma tak pel0k mak c1um tgn mak. sed1h.. semua kita merasakan benda yang sama. semoga ada rezeki kita semua bkumpul dgn mak ayah dan adik beradik.. “

” Seb4knya berlinangan terus airmata. Semua kita merasa perkara sama kan. Sayu tengok Dr kucup bonda tu, rindunya pada ibunda di kampung.. “

Pastinya akan merasakan kesed1han beraya tanpa ibu dan ayah. Namun untuk kebaikan semua, sama-sama lah kita bersabar dan terus kuat. Semoga suatu hari nanti segalanya akan kembali seperti sebelum ini. Untuk Dr Sheikh, semoga Aidilfitri ini tetap meriah bersama isteri dan anak-anak tercinta.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Dr Sheikh Muszaphar Shukor

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..