” Kenapa panggil dekat Azal, awak ?, Panggillah dengan nama manja sikit.. ” – Netizen

Zarina Zainuddin Kongsi Video Sedang Mengajar Anaknya Azal Mengaji, Namun Ada Yang Tanya Kenapa Zarina Sering Memanggil Azal Dengan Panggilan ‘Awak’. Ini Jawapan Zarina !!

Bergelar seorang ibu memang banyak cab4ran, lebih-lebih lagi mempunyai anak yang istimewa yang memerlukan penjagaan yang rapi dan pendidikannya juga begitu berbeza dengan mendidik anak yang normal. Oleh itu, seharusnya diri mempunyai kesabaran yang tinggi untuk menghadapi pelbagai hal yang bakal ditemp0hi.

Begitu pelakon Zarina Zainuddin, yang kisahnya sering mendapat perhatian umum di laman media sosial akan caranya menjaga anak kembarnya, Azil dan Azal yang turut menghid4p aut1sme. Sedikit info, Zarina juga mempunyai dua orang lagi anak yang kesemuanya adalah lelaki.

Azal seorang yang mampu mengurus dirinya dan boleh bertutur dengan lancar dan dia  tidak hyper seperti abangnya Azil yang tidak dapat mengawal perasaan mar4hnya. Azil pula tidak mampu bertutur dan seorang tidak boleh menguruskan dirinya dengan baik.

Menerusi akaun Instagram, Zarina ada memuat naik satu video yang memaparkan dirinya sedang mengajar anaknya, Azal mengaji menghafal surah. Perkongsian video tersebut sekali lagi telah mendapat perhatian warga netizen di Instagram.

Tonton perkongsian video tersebut di bawah ini :

Tinjauan di ruangan komen, rata-rata netizen telah memberikan pujian setelah mendengar bacaan surah daripada Azal itu. Antara komen-komen tersebut adalah :

” Pandai Azal hafal semua suroh.. Saya yg normal ni pun kadang-kadang lupa jugak hehe.. Alhamdulillah anak yang baik Azal ni.. “

” Sudah dijamin syurga, bibir basah dengan kalimah agung….. Sungguh aku cembvru dengan hambaMu ini Ya Allah.. “

” Terbaik Zarina mengajar anak istimewa bacaan surah-surah lazim. Semoga Azal menjdi anak yg soleh ya.. “

” Alhamdulillah… Bagusnya Azal, boleh hafal dgn baik.. Tahniah kak Zarina.. Semoga dipermudahkan segala urusan selalu.. “

” Subhanallah, Azal baca ikut kemampuan dia, Azal anak istimewa, semuga Allah swt membantu dlm kehidupan anak2 mu aamin… “

” Alhamdulilah, pandai Azal membaca ayat2 lazim, yg penting Al Fatihah.. Ayat yg wajib dibaca dlm solat…Tahniah.. “

” Salut… Anak istimewa ni pandai dan paham Al-Qur’an… Blm tentu anak yg normal b1sa macam Azal. Memang terbaik.. “

Namun ada seorang netizen telah bertanyakan satu soalan kepada Zarina kenapa Zarina sering memanggil Azal dengan panggilan ‘awak’. Pertanyaan tersebut turut mendapat respon oleh Zarina sendiri.

Wah terbaik Zarina, begitu profesional menjawab soalan netizen tersebut dan tidak pun melent1ng akan pertanyaan tersebut. Bagus satu cara pendekatan yang baik untuk mendidik anak istimewa seperti ini. Lain ibu, lain cara didikan untuk anaknya.

Pasti ramai peminat terharu menonton video perkongsian video oleh Zarina mengenai anak-anak aut1smenya ini. Sekurang-kurangnya secara umum dapat kongsikan ilmu cara didikan anak-anak seperti ini. Apa-apa pun kami dari Berita Kopak mendoakan semoga Zarina akan terus kuat dan tabah dalam menjaga anak-anaknya.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Zarina Zainuddin

Aktikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa  kebenaran, report untuk copyright akan dikenakan..