” Day 7 nanti , saya bagitahu nama dia ye… ” – Abby Abadi

Abby Abadi Maklum Berita Gembira ‘ Beran4k’ Lagi. Wah Dapat Baby Girl Yang Comel Sangat. Selamat ‘Berpant4ng’ Abby !! 

Menurut p0sting Abby sebelum ini, Abby memaklumkan serba ringkas kron0logi seorang wanita yang meminta bantuan untuk mencari ibu bapa angkat kepada anaknya yang baru dilahirkan. Disebabkan situasi perint4h kaw4lan pergerakan sekarang, Abby tawakal dan berusaha meminta kelepasan dari pihak p0lis bagi membolehkan beliau keluar untuk menyelesaikan segala bil dan perbelanjaan hospital wanita ini dan bayinya.

Oleh kerana ada seseorang yang sudah bersetuju untuk mengambil bayi ini, Abby menunggunya berjam lamanya di hospital namun akhirnya hamp4 kerana hamba Allah yang berjanji ini tidak kunjung tiba. Tiada cara lain, Abby bersama suaminya Faizal Zakaria membawa pulang ke rumah mereka untuk dijaga bersama anak-anak yang lain.

Kepulangan Abby dan Faizal bersama si kecil ini membuatkan seluruh keluarga gembira termasuk dua orang anak angkat Abby, Daiyan dan Dayyana. Gembiranya betul-betul macam mamanya bawa pulang adik untuk mereka. Mujur barang baby masih banyak yang tersedia di rumah Abby jadi boleh digunakan sementara untuk si kecil ini.

Menerusi akaun Instagram, Abby Abadi telah berkongsikan satu video yang memaparkan wajah bayi baru yang dibawa pulang semalam. Gelag4t Daiyan yang ger4m dan berkali-kali menci0m wajah si kecil ini buat ramai bahagia melihatnya. Wah dah jadi abang Daiyan la sekarang.

J0m baca perk0ngsian di bawah :

Ramai orang memuji kecomelan wajah baby baru Abby ini. Antara k0men-k0men netizen :

” MasyaAllah, comel nya baby lockdown Abby, semoga Allah permudahkan urusan Abby dan keluarga, much love.. “

” Comel nya baby baru kak abby.. “

” Baby ni abby ambik ker, comellah.. “

” Pandai abang daiyan jaga adik.. “

” Comel sangat baby nie.. Mesti dia cantik nanti…. “

” Comelnya daiyan nii eeeee. Hahaha dia jaga adik ke tu?.. “

Sayang sungguh Daiyan pada adik l0ckd0wn ni. Walaupun tangg0ngan banyak dan kek4ngan waktu, Abby masih sempat mencur1 masanya untuk membantu orang yang dalam kesusahan. Inspirasi untuk semua orang membantu selagi terd4ya. Apa pun, kami di Berita Kopak mendoakan semoga Abby sentiasa dimurahkan rezeki selalu. Aamin

Silakan SHARE..

Sumber : IG Abby Abadi by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..