” Ya ampun macam nak tertelan mikrofon tu, tak bangun sahur lagi tak tahulah.. “

Video Perkongsian Oleh Ustaz Izhar Ariff Ini Buat Ramai Yang Terhibur, Tengok Apa Yang Terjadi Pada Orang Di Belakang Itu Pula.. Ad0ii !!! 

Ustaz Dato’ Dr. Hj. Mohd Izhar Ariff bin Mohd Kashim dilahirkan di Petaling Jaya, Selangor. Merupakan Pensyarah Fiqh Fatwa Semasa di Jabatan Syariah, Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia.

UstazDato’ Dr Izhar Ariff juga merupakan penceramah terkenal negara. Beliau sangat aktif dengan dakwah di masjid-masjid dan media massa. Bidang Kepakaran beliau adalah Fiqh Makanan dan Fatwa Semasa Tarikh mula berkhidmat dengan UKM sejak 2006 lagi.

Antara rancangan televisyen yang pernah Ustaz Dato’ Dr Izhar Ariff  sertai adalah Program Sirah TV1 dan Motivasi Pagi Tv9. Beliau juga pernah menjadi  Panel tetap ‘Fiqh Semasa’ untuk program ‘Assalamualaikum’ dan menjadi tenaga pengajar dan hakim untuk rancangan Pencetus Ummah musim pertama (2013) di siaran Astro.

Ustaz Dato’ Dr Izhar Ariff seringkali memuat naik video yang berbentuk dakwah dan motivasi di laman Instagram miliknya untuk dikongsikan kepada pengikut dan peminatnya.

Terbaru, Ustaz Dato’ Dr. Izhar Ariff telah memuat naik sebuah di laman Instagramnya itu. Video tersebut adalah video yang dikongsikan dari Instagram Malaysia One News.

Di dalam video tersebut memaparkan seorang lelaki yang tidak diketahui sama ada Imam atau pun bilal di sebuah masjid sedang mengej0tkan penduduk di sekitar tersebut bangun sahur. Mendengar dari bahasa percakapan seperti dari negara jiran Indonesia.

Apa yang menariknya dalam video tersebut lelaki itu mengejutkan sahur dengar cara menggunakan mikrofon dan sambil pakej membebel sekali lelaki itu mengejutkan orang ramai. Riuh rendah jadinya, dengan suara yang ku4t dan berul4ng-ul4ng menyebutkan perkataan sahur itu

Namun begitu, seorang lagi lelaki yang berada dibelakangnya turut juga bersama-sama memeriahkan kej0tan sahur itu. Bagaimanalah penduduk kampung di situ yer. Mungkin dah menjadi kebiasaan bagi mereka.

Sedikit sedutan dari video tersebut :

Bangunnn.. sahur.. sahur… sahur.. sahurrrrr !!!!

Sahabatnya pun turut menjadi suara latar dibelakang lelaki ini. Ad0iiii lawak la !!

Akhirnya, sahabatnya dah tewas, tak mampu nak tahan gelak lagi…

Jom tonton video di bawah ni :

” Agak-agak ada lagi ke yg tak bangun sahur ?. ‘

Rata-rata pengikut Ustaz Dato’ Dr Izhar Arif merasa terhibur melihat video tersebut. Ini komen-komen mereka :

” Siap ada backup voice tu.. padu.. mcm nak tertelan mic tu. “

” Dh mcm nak dimakan mikrofon tu. “

” Yg blkg tu bkn main gelakk. Mentang2 dh bgun. “

” Hahaha meriahnyaaa.. ni kalau x bangun jugak xtau nak kata. “

” Ni silap2 berbuka pakai straw kat sepital. “

” Adoii s4kit perut ketawe. “

” Gug0r jantung dibuatnya ustaz. “

” Pakej berleter sekali. “

BERSAHUR adalah amalan penting pada bulan Ramadhan. Bangunlah sahur untuk memperolehi keberkatan.
Dari Anas RA, Rasulullah saw bersabda yang bermaksud : “Bersahurlah kamu kerana pada sahur itu ada berkat.” (Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Ahmad, Tirmizi, Nasai dan Ibn Majah).

Kami di Berita Kopak mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa buat Ustaz Dato’ Izhar Aliff dan keluarga, semoga memperolehi keberkatan dan rahmat Allah di bulan yang baik ini. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Ustaz Dato’ Izhar Ariff by Berita Kopak.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..