” Korang dapat bezakan tak antara saya dengan Alif Aziz..”

Video Dato’ Aliff Syukri  Beri Penerangan Kepada Sesiapa Yang Tidak Dapat Membezakan Beliau Dengan Alif Aziz, Serius Tapi Sangat Kelakar !!!

Siapa lagi yang tidak kenal, sebuah nama besar di negara ini iaitu Dato Aliff Syukri bin Kamarzaman, salah seorang anak kepada pengasas produk kosmetik, Rozita Binti Ibrahim. Dato’ Aliff Syukri mula terlibat dalam dunia perniagaan sejak berumur tujuh tahun lagi.

Penglibatan Dato’ Aliff Syukri dalam dunia perniagaan adalah berniaga secara kecil-kecilan, akhirnya berjaya membina perniagaan yang dikenali ramai. Berasal yang dari keluarga sederhana membuatkan beliau menghargai setiap sen yang diperolehi olehnya.

Walaupun sudah berjaya dan memiliki kekayaan, Dato’ Aliff Syukri tidak terus mendongak ke langit, malah Dato’ Aliff seringkali melihat kepada golongan yang sus4h dan memerlukan bantuan. Isterinya Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid pula adalah tul4ng belakang kepada perniagaannya.

Dato’ Aliff Syukri seringkali berkongsi video mengenai perniagaanya dan juga aktivitinya bersama keluarga di laman Instagram miliknya. Kini Dat’ Aliff Syukri telah mempunyai 3.2 Juta pengikut di Instagram. Dengan jumlah tersebut tidak hairanlah ramai yang tertungu-tunggu entri terbaru daripada Dato’ .

Menerusi entri terbarunya di laman Instagram, Dato’ Aliff Syukri telah memuat naik sebuah video yang boleh dikatakan agak kel4kar dan menghiburkan. Video tersebut memaparkan Dato’ sedang memegang sekeping gambar seorang artis yang menjadi isu h4ngat dan k0ntroversi beberapa hari ini. Artis tersebut adalah Alif Aziz.

Apa yang menariknya, kegigihan Dato’ Aliff Syukri mencetak gambar artis tersebut untuk membandingkan wajahnya dengan wajah Alif Aziz. Katanya, masih ramai lagi di luar sana yang tidak dapat membezakan diri beliau dengan artis tersebut. Disebabkan artis tersebut beliau mendapat temp1as sekali.

Menurut Dato’ Aliff Syukri lagi, sesiapa yang selalu kel1ru antara beliau dan Alif Aziz boleh perhatikan betul-betul bentuk hidung, gigi, mata dan semuanya sangat jauh berbeza. Beliau berbuat demikian kerana sudah pen4t dengan cac1an dan mak1an netizen yang mengaitkan namanya dengan masalah yang dihadapi oleh artis tersebut.

Ini sedikit sedutan daripada video tersebut :

Dato’ Aliff Syukri : Ini Alif Aziz !!

 Dato’ Aliff Syukri : Ini Aliff Syukri !!

Dato’ Aliff Syukri : Korang dapat bezakan tak antara Alif Aziz dan Aliff Syukri !!

Dato’ Aliff Syukri : Jangan kec4m orang, jangan kut0k orang, kalau ken4 batang hidung sendiri baru tahu.

Pada penutup video tersebut, Dato’ Aliff Syukri turut mendoakan Alif Aziz dikurniakan kebahagian hingga ke jannah.

Jom tonton video tersebut di bawah ini :

” Korang tau beza tak org ye?? tolong jgn salah komen kat page org lain disebb ramai orang komen jadi saya bagi penerangan pada semua.. jom saya ajar ini perbezaan sya dan Aliff Aziz.

” Cuba tengok gambar betol2 kan berbeza hidung, gigi, mata smuaa. Saya buat video kerana pen4t dengan cac1an dan mak1an natizen setiap kali posting saya. hmm doakan baik2 utk beliau. Tag kawan korang yg selalu conf1us ni. “

Selepas Dato’ Aliff Sukri memuat naik video tersebut, di ruang komen beliau terus dihujani dengan komen-komen yang bersetuju caranya menyampaikan mesej tersebut. Ada juga yang merasa terhibur. Ini antara komen-komen mereka :

” Terbaik la dato. Semoga ramadhan ini kita semua di rahmati n mendapat keberkatan Allah swt…aminn. “

” Dato ni lawak…dia masak pun lawak..uhuuuu. “

” Hiburan pg pg lahh dato pndai melawakk. “

” Hahhahahaha… Adoiii. Kesian dato’. Kami percaya dato setia orgnya. “

” Terhibur saya pagi2 ni, Datuk.Tapi serius, saya sokong mesej tu. “

” Hahaahah. Terhibur pagi2 ni, terus hilang ngantoknya. “

” Bagus video ni dato, yang mane x reti2 lagi nak bezakan tu. Haa repeat la video ni sampai reti beza. “

” Kahkahkah pagi2 dah buat lawakkk dato ni. “

Sememangnya betul apa yang disampaikan oleh Dato’ Aliff Syukri itu. Dengan menghormati bulan ramadhan yang mulia ini, berhentilah kita mengut0k dan mengec4m orang. Sebetulnya kita perlulah mendoakan kebaikan kepada seseorang yang sedang menghadapi masalah dalam hidup mereka.

Kami di Berita Kopak mendoakan Dato’ Aliff Syukri dapat melalui kehudpan dengan lebih tenang selepas ini dan dikurniakan kesihatan yang baik. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..