” Dalam banyak cabar4n benda aku pernah buat ini paling penat dan mencab4r. Makanan, lampin, pakaian, tikus, naj1s semua aku nampak harini “

Haniff Hamzah Berk0ngsi Pengalaman Bekerja Sebagai Tukang Kut1p Samp4h Bersama Alam Flora, Semoga Dapat Dijadikan Pengajaran Buat Kita Bersama !!

Siapa yang tidak mengenali penyampai radio terkenal Era iaitu Haniff Hamzah. Beliau cukup dikenali sesiapa sahaja yang mendengar segmen pagi di Era bersama Johara. Gandingan serasi antara Johan, Haniff dan Ray membuatkan pagi pendengar menjadi indah dengan lawak jenaka dari mereka.

Haniff yang lahir pada 19 Oktober 1984 ini memulakan kerjayanya sebagai penyampai radio pada tahun 2008, sewaktu itu beliau menjadi penyampai radio di XFresh Fm. Haniff mempunyai dua orang cahaya mata lelaki yang bernama Tuah Khaliff  9 tahun dan Jebat Khaliff 7 tahun.

Haniff Hamzah juga pernah menjadi pengacara untuk rancangan Super Sp0ntan bersama temannya Ray. Haniff juga pernah menjadi duta untuk aiskrim Cornetto.

Terkini menerusi laman instagram milik Haniff Hamzah beliau telah memuatnaik video beliau bekerja sebagai tukang kut1p samp4h bersama Alam Flora.

Mari kita saksikan video dan gambar yang telah dikongsikan oleh Haniff Hamzah bersama :

” Ramadhan is a time to reflect. Tahun ni aku jadi tukang kut1p samp4h bersama Alam Flora.. “

” Dengar kat @era.je for updates.2016 #haniffjualjus2018 #hamiffjualayamNow #haniffgetsd1rty
Selamat berpuasa guys. “

” Dalam banyak cabar4n benda aku pernah buat ini paling penat dan mencab4r. Makanan, lampin, pakaian, tikus, naj1s semua aku nampak harini.#haniffgetsd1rty #haniffcleanskl “

” Haniff, Muhamad Nor, Muhamad Husin, Muniandy.#haniffgetsd1rty #haniffcleanskl “

Rata-rata peminat merasa terharu dengan apa yang telah dilakukan oleh Haniff ini. Antara komen peminat ialah :

” Semoga hanif dilimpahkan kesihatan dan rezeki yang baik hendaknya.. aminnn “

” Steady la @haniff_hamzah.. bukan semua mampu buat kerja mulia ni “

” Thanks @haniff_hamzah sahut cabaran saya semalam, khasnya from Alam Flora! All the best to you “

” Moga dipermudahkan segala urusanNya…”

” Gudluck @haniff_hamzah .. jgn riso ianya satu ibadah tau “

” Bukan senang nk senang kan hanif.. kerja2 mcm ni bukan semua org boleh buat.. kite mmg kena hargai org2 yg buat kerja2 mcm ni “

” Stedi brada.. i know u.. kau buat kompom kommit 100%..”

” Benda yg paling ber4t bohh.. terbaik sgt “

” Kerja yg mulia ni haniff hamzah… melambangkan suci nya hati mereka ni…”

” Dgn cara ini dorg cr rezeki yg halal.. mmg btul2 respek kat dorg.. mcari rezeki demi untuk hidup dan nafkah tuk keluarga.. x semua org sanggup cr rezeki dhn cara begini.. mg Allah mudahkan urusan mereka.. bahgia dunia akh1rat.”

” Terbaik Haniff. May Allah bless you and Alam Flora team ” 

Tahniah Haniff Hamzah kerana berjaya melaukan kerja amal sempena bulan ramadhan ini. Kami dari Berita Kopak mendoakan agar Haniff diberi kesihatan yang baik dan diterima segala amal yang telah dilakukan dengan pahala yang mel1mpah ru4h. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan Share.

Sumber : IG Haniff Hamzah by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..