” Aku dengar, aku yang terbel1t lidah. Fluent macam tengok drama cina.. ” – Netizen

Video Shila Amzah Membaca Buku Cerita Mandarin Bersama Anaknya, Seth Uwais Raih Perhatian Warganet. Wah Seth Dah Boleh Baca Tulisan Mandarin Lah. Seronok Dengar Shila Berabuk Cakap Mandarin !!

Shila Amzah pernah mencipta nama di persada antarabangsa dan menjadi fen0mena di negara China suatu masa dahulu. Kejayaan Shila ketika itu menjadi kebanggaan rakyat Malaysia. Oleh kerana pernah menetap di sana, Shila cukup fasih berbahasa Mandarin.

Meninjau entry terbaru di akaun Instagram Shila Amzah, telah dikongsikan satu video yang memaparkan Shila bersama anaknya, Seth Uwais. Untuk makluman, Seth mengalami masalah speech del4y sebelum ini, namun hari demi hari semakin banyak perkembangan positif yang ditunjukkan.

Cerita Shila, sudah lama dia membeli buku cerita dalam bahasa Mandarin ini dan berharap Seth terbuka hati untuk membacanya. Apa yang menyeronokkan Shila adalah Seth boleh membaca kerana Shila kerapkali membacakan buku cerita itu kepada Seth.

Bukan selalu dapat melihat Shila bercakap dalam bahasa Mandarin dan ternyata Shila bukan sahaja fasih bercakap tetapi membaca juga. Seronok peminat mendengar slang Mandarin yang dituturkan oleh Shila ini.

Jom tonton video di bawah :

Perkongsian ini telah pun mencatatkan hampir 20 ribu tanda suka daripada warganet setakat sekarang. Antara komen-komen yang diberikan oleh mereka :

” Suka tgk content sha speaking in mandarin, bila ckp English ada British accent mcm dulu.. pls do more.. “

” Brtuah btul Seth. He’s able to learn & speak in 3 diff languages. Smoga Seth trus tekun bljr & Sha mngjr dgn pnuh ggih. May Allah Protect you & Seth always. Aamiin.. “

” Sukanya dengar suara Sha cakap mandarin.. Fluent like China ppl. Original Mandarin. Unlike us M’sia Chinese, rojak punya Mandarin. Kadang2 ckp sal4h pun. Phrase pun guna sal4h.. “

” Alamak seth, aunty pun tak reti baca mandarin. Kal4h ter0k aunty macamni.. bagusnya pandai baca mandarin.. “

” Comel betul Seth.. kopipes mama dia muka dia.. best dgr sha ckp mandarin mcm tgh tgk drama cina kt 8tv.. kita phm bhs mandarin tp xfluent nk ckp.. “

” Terbaik la shila… Boleh speaking very well in Mandarin n English.. Slang mandarin macam orang china sana.. “

” Aku dengar, aku yang terbel1t lidah. Sedap dengar Sha cakap mandarin.. Brilliant mommy.. seth pun nanti tentu fluent mandarin macam sha.. “

Beruntung betul Seth ada mommy yang tahu bahasa Mandarin seperti Shila ini. 3 bahasa yang pastinya bakal dikuasai dengan baik oleh Seth apabila besar nanti. Semoga Seth diterangkan hatinya untuk menimba ilmu dan menjadi anak yang membanggakan Shila suatu hari nanti.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Shila Amzah

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..