” Mamajee pergi, Fatimah menang1s dengan hati yang kecew4.. “

Luahan dan Foto Yang Dilukis Oleh Fatimah UK Pada Hari Mamajee ( Adamdidam ) Men1nggal Dunia, Sangat Mengh4rukan.. Allahuakbar Sed1hnya!!!

Ahad lalu, telah perginya seorang Chef Selebriti dalam usia mudanya 29 tahun iaitu Chef Adam Mahamed Ismail atau lebih dikenali sebagai Adamdidam.

Arw4h Chef Adam dikenali kerana seringkali memuat naik ilmu masakan di laman Instagramnya. Dari seorang Chef selebriti di Instagram, beliau bergerak ke kaca televisyen di rancangan Hero Oven. Siapa sangka, beliau sebenarnya berju4ng dengan kesihatannya.

Bagi mereka yang mengikuti Instagram The Family UK, pasti mengetahui betapa rapatnya arw4h Chef Adam dengan anak-anak saudaranya Fatimah, Ali dan Mukhtar.

Tidak dapat bayangkan bagaimana perasaan mereka ketika menerima perkhabaran bapa saudaranya yang mereka panggil dengan gelaran Mamajee telah pergi menemui Ilahi.

Terbaru, The Family UK telah memuat naik sebuah foto beserta kapsyen di laman Instagram miliknya. Foto tersebut adalah foto yang menunjukkan sebuah lukisan yang dilukis oleh Fatimah pada hari Ahad bersamaan dengan 14 Ramadhan 1440 H, di mana hari Mamajee men1nggal dunia.

Menurut The Family Uk lagi, Fatimah meluahkan kata-katanya :

” Mamajee is leaving, Fatimah is crying with broken heart “

Daripada luahan kata-kata Fatimah itu, menunjukan Fatimah sangat sedih dengan pemergian bapa saudaranya kesayangannya itu. Sebenarnya tiada kata-kata yang dapat menggambarkan perasaan Fatimah, dan dengan lukisan tersebut dapat meluahkan segala perasaannya.

Ini adalah lukisan yang dilukis oleh Fatimah.

The Family UK juga meminta semua mendoakan Fatimah kerana ketika ini Fatimah masih lagi dalam proses menenangkan dan memulihkan hatinya yang sedih.

Di Bawah ini adalah Lukisan yang telah dilukis oleh Fatimah beserta Kapsyen yang dimuat naik oleh The Family UK.

” Fatimah drew this on Sunday, 14 Ramadhan 1440H – the day Mamajee p4ssed aw4y. She said ‘Mamajee is leaving, Fatimah is crying with a broken heart’ . “

” No words could describe her feelings. I guess the drawing says it all. Please kindly keep Fatimah in your prayers. She’s still in the healing process. “

Rata- rata pengikut The Family UK di Instagram merasa sebak dan terharu. Mereka juga turut mendoakan. Ini antara komen-komen mereka :

” Semoga Allah swt pelihara dan lindungi hati dan perasaan Fatimah sepanjang masa … In shaa Allah … Semoga Allah swt permudahkan segalanya buat Fatimah dan ibu Fatimah jua yang menjaganya , siang dan malam. “

” Semoga Fatimah & families terus sabar & tabah dgn ujian Allah ni… Ramai yg sygkan mamajee… Allah jua sygkan mamajee sbb tu dia pilih utk ambik mamajee dlm bulan yg plg mulia ni… Semoga mamajee tenang di alam baru bersama para solehin… Allahumma Aamiin. “

” Stay strong fatimah. we are all here for you sayang. u are always in my prayer. take your time fatimah. “

” Be strong Fatimah don’t be sad if else your mamajee will also be sad… He love you.. He want u to be happy like before… Everyone want u to be happy like before… We love u Fatimah

” Fatimah sayang, kuat la Fatimah. Mamajee gembira kalau Fatimah kuat. “

” Allahu.. Auntie doakan Fatimah akan okay tak lama lagi ya. It’s okay to be sad. Fatimah akan belajar reda dan doa banyak² utk Mamajee. Fatimah keno continue buat baik banyok sbb nanti nok jupo Mamajee di syurga, kan? Hugs for Fatimah dari Malaysia. “

” Hilangnya seorang yang rapat dgn kita sgt memerlukan masa. Walaupun nampak mcm okay but inside hanya Allah je yang tahu. Sakit yang tiada ubat melain doa mengadu kepada-Nya Stay strong Fatimah and family Uk. “

” Allahuakbar. Semoga Fatimah and family kuat selalu This is so heartbreaking. “

Di bawah ini adalah foto-foto kenangan meraka  bersama arwah Mamajee.

Keh1langan insan yang tersayang bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilalui dan dihadapi. Semoga keluarga arw4h Chef Adam menerima uj1an ini dengan penuh keku4tan dan redha.

Kami di Berita Kopak mendoakan semoga adik Fatimah dan The Family UK terus ku4t dan t4bah menghadapi uj1an yang sangat bes4r ini.

Salam Takziah untuk keluarga arw4h.

Al Fatihah . Semoga Roh arw4h Adam ditempatkan di kalangan yang beriman dan beramal soleh. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG The Family UK by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..