Disebabkan Sikap Isterinya Yang Sering B4d Mood, Lelaki Ini Memasang CCTV Di Rumahnya

Tapi Setelah Menonton Rakaman Tersebut, Dia Sangat Terkej0t Dan Akhirnya Men4ngis. Tak Sangka Ini Sebabnya..

Kasih ibu kepada anak-anaknya sememangnya tiada bandingan. Demi menjaga anak-anak, ramai wanita yang rela meningg4lkan kerjaya dan segalanya demi menjadi seorang ibu sepenuh waktu. Walaupun demikian masih ramai orang yang tidak memahami betapa sukarnya menjadi surirumah yang menjaga anak-anak kecil.

Mereka menganggap menjadi seorang suri rumahtangga itu sangat mudah, hanya duduk di rumah sambil bermain dengan anak-anak.

Beberapa minggu lalu, sebuah kisah yang mengharukan dikongsi di media sosial. Ada seorang suami yang merasa sikap isterinya berubah daripada ceria dan selalu tersenyum menjadi seorang yang mur4m dan b4d m00d selepas mereka mempunyai anak.

Untuk mengetahui apa yang berlaku, lelaki tersebut memasang kamera tersembunyi untuk mengetahui apakah yang berlaku.

4 bulan lalu keluarga ini telah dikurniakan seorang anak lelaki. Kerana ibu dan mertuanya tidak lagi larat untuk menolong mereka menjaga bayi tersebut, akhirnya isterinya itu mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa.

Menjaga bayi yang baru lahir sekaligus bayi sulung bukanlah perkara yang mudah. Bayi kecilnya itu selalu menangis, sehingga membuatkan ibunya selalu memujuknya.

Lama kelamaan, tugasnya itu tentu membuatnya tertek4n fizikal dan ment4l. Ianya memberi kesan bukan sahaja kepada dirinya sendiri malah kepada orang lain lebih-lebih lagi suaminya.

Suaminya melihat sikap isterinya yang semakin lama semakin kurang perhatian dan senantiasa dalam keadaan mo0d yang tidak baik, bertanya kepada isterinya itu. Tetapi dia tidak mendapat alasan yang memuaskan hatinya kerana isterinya itu mengatakan hanya kurang cukup tidur.

Lantas dia cuba mengambil tahu keadaan yang sebenarnya dengan memasang kamera tersembunyi di dalam rumah. Tetapi selepas melihat rakaman semula kamera tersebut, lelaki itu merasa sangat terharu dan menang1s.

Dia melihat yang isterinya itu begitu sibuk menguruskan segala keperluan bayi mereka. Malahan dia melihat isterinya itu hampir setiap masa menjaga bayi mereka dan hampir tiada masa untuk berehat.

Boleh dikatakan bayi mereka sentiasa merag4m dan menang1s. Tidak kira waktu. Kadang-kadang pada waktu malam ketika dia tidur dengan nyenyak pun, dia melihat isterinya itu memujuk bayi mereka sehingga tidur, tetapi tidak lama kemudian, bayi mereka kembali menang1s.

Setiap kali bayi mereka menang1s, dia melihat isterinya itu akan memujuk dan mendukungnya dalam jangkamasa yang lama.

Dia melihat isterinya itu menggoyang-goyangkan anak mereka, memujuk supaya berhenti menang1s. Dia melihatnya pun sudah merasa penat, apatah lagi isterinya yang mengalaminya dalam masa 4 bulan sebelum itu.

Belum lagi membuat pekerjaan lain seperti membasuh, memasak dan sebagainya sewaktu bayi mereka tidur. Pada fikirannya dia tidak mampu melakukan pekerjaan seperti yang dilakukan oleh isterinya itu walaupun sehari.

Begitulah kasih ibu kepada anak-anaknya sememangnya tiada bandingan. Demi menjaga anak-anak, ramai wanita yang rela meningg4lkan kerjaya dan segalanya demi menjadi seorang ibu sepenuh waktu. Walaupun demikian masih ramai orang yang tidak memahami betapa sukarnya menjadi surirumah yang menjaga anak-anak kecil.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber: healthyssky / Artikel diterjemah dan disediakan oleh Berita Kopak