Wanita Ini Dikatakan Isteri Pemimpin Negara Yang Paling Cantik Di Dunia. Kisah Hidupnya Membuatkan Ramai Yang Terharu…

Namanya adalah Juliana Awada. Lahir di Villa Ballerster, Argentina dan sekarang berumur 44 tahun. Dia adalah isteri kepada Presiden Argentina Mauricio Macri

Bapanya mempunyai sebuah kilang pakaian. Boleh dikatakan dia lahir dalam keluarga yang berada. Ibunya juga adalah usahawan di dalam bidang fesyen.

Sejak dari kecil lagi, Juliana telah memakai pakaian jenama ibunya. Dan ketika kawan-kawan sekelasnya duduk di bangku sekolah, dia telah pergi ke seluruh dunia untuk menyertai pameran fesyen.

Jadi, hidupnya sejak kecil telah biasa memakai pakaian yang baik seperti seorang model

Apabila dia meningkat dewasa, Juliana menjadi seorang gadis yang cantik, tinggi dan juga berkarisma. Dia juga telah mendapat ijazah Bahasa Inggeris dari Universiti Oxford. Bukan itu sahaja, dia juga fasih berbahasa Itali dan Perancis.

Selepas dia lulus pengajian, Juliana yang ketika itu berumur 23 tahun mengambil keputusan untuk berkahwin dengan Gustavo Cappello pada tahun 1997. Tetapi, atas sebab tertentu, perkahwinan mereka tidak bertahan lama dan mereka berpis4h setahun kemudian.

Kemudian dia bercinta dengan sahabatnya, Bruno Laurent Barbier dari Belgium. Mereka telah bersama selama 10 tahun dan memiliki seorang anak.

Walaupun Bruno adalah seorang lelaki yang mempunyai segalanya. dia mempunyai harta yang bernilai 400 juta euro, tanah yang luas dan juga mempunyai jet peribadinya tetapi semua itu tidak membuatkan Juliana bersedia mengahwininya. Akhirnya mereka telah berpisaah dan anak mereka telah mengikuti Juliana.

Walaupun pelbagai halangaan yang dihadapi oleh Juliana dan ramai orang yang menilainya tetapi Julianan tetap tenang meneruskan hidupnya

Pada usia 35 tahun, Juliana selalu melakukan senaman di Gym. Dan dari situlah dia berkenalan dengan seorang lelaki bernama Mauricio Macri yang sekarang merupakan President Argentina.

Ketika itu Mauricio Macri adalah seorang Gubernor Buenos Aires. Mauricio yang berusia 15 tahun lebih tua dari Juliana telah tertawan melihat kecantikan dan karisma yang ada pada diri wanita itu.

Selelah 10 tahun bercinta akhirnya mereka berdua mengambil keputusan untuk berkahwin. Dan pada tahun yang ke 15 perkahwinan mereka, Mauricio telah terpilih menjadi Presiden Argentina.

Peribahasa mengatakan disebalik kejayaan lelaki ada wanita dibelakangnya begitulah juga dengan kejayaan mauricio

Walaupun sibuk, Juliana tetap meluangkan masa untuk anaknya dan membuat kerja-kerja kebajikan untuk mereka yang memerlukan bantuan

Juliana juga selalu giat melakukan pelbagai aktiviti. Bergelar wanita nombor satu di negaranya, Juliana nampak berbeza dan bersinar.

Juliana juga selalu menjaga penampilan suaminya. Dan selalu membantu apa jua keperluan suaminya itu.

Gambar Juliana bersama suami dan kedua anaknya yang bahagia

Bagi Juliana, suaminya bukanlah seorang ahli p0litik tetapi seorang bapa yang penyayang.

Keharmonisan dan kemesraan mereka begitu terserlah.

Walaupun Juliana telah berusia 44 tahun, selalu ceria apabila bergambar bersama suaminya

Kegagaalan dan pengalaman pada masa lalunya membuatkan dia belajar dan menjadikan hari mendatang lebih indah.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : 17Moveon / Diterjemah oleh Berita Kopak