Menggemp4rkan !! Ayam Tanpa Kepala Ditemui Masih Hidup. Ini Penjelasan Doktor Haiwan..

Sebuah video yang menunjukkan seekor ayam tanpa kepala yang masih hidup menjadi viral di media sosial. Ayam tersebut hidup lebih dari seminggu dan dirawat oleh doktor haiwan yang baik. Kejadian tersebut berlaku di daerah Mueang Ratchaburi, wilayah Ratchaburi – Thailand.

Dalam klip video itu, seorang lelaki memberi makan ayam tersebut dengan menggunakan picagari. Video itu menarik jutaan penonton dan ratusan ribu perkongsian oleh orang ramai.

Menurut media tempatan, para sami yang baik hati tinggal di kuil terdekat di mana ayam itu mula-mula ditemui.

Satu akaun Facebook bernama “Noppong Thitthammo” berkongsi kisah aneh dan memuatnaik video penjagaan ayam tersebut oleh doktor haiwan.

Adalah diketahui bahawa Dr. Supakadee Arun Thong adalah yang pertama memberi makan ayam dengan meletakkan makanan melalui leher dan menyuntikkan antibi0tik.

” Haiwan ini masih hidup, kerana ia mahu hidup, jadi kita memberinya makan,” kata doktor itu dan memanggil ayam itu sebagai “pahlawan sejati.. ”

Menurut Supakadee, ayam itu kelihatan jinak dan bertindak balas dengan baik. Ia masih tidak pasti jika ayam itu dilanda kemal4ngan, tetapi sesetengah penduduk tempatan membuat spekulasi bahawa ia mungkin telah diser4ng oleh haiwan lain.

Tonton VIDEO Penuh Di Bawah Ini

Terima Kasih membaca Artikel ini.

Silakan SHARE..

Sumber : Facebook Noppong Thitthammo