” Bonda nampak penat sangat masa ni, tapi Bonda tetap tunjuk happy.. “

Video Kenangan Bersama Arw4h Faziani Rohban Ketika Kejotan Sempena Hari Ibu Untuk Kali Yang Terakhir. Sangat Merunt0n Jiwa. Allahuakbar, Sayunya Melihat Wajah Arw4h !!!

Pemerg1an pengasas Dnars, Puan Faziani Binti Rohban Ahmad, pada 18 Mei lalu merupakan satu keh1langan yang sangat besar kepada keluarganya. Kesed1han dan kerinduan sudah pasti menjadi teman setia ketika ini.

Setiap yang berlaku semuanya telah diatur dan ditetapkan oleh Allah SWT. Tiada siapa pun yang m4mpu mengh4lang ketetapan itu. Keku4tan untuk terus redha di atas apa yang terjadi ini sangat diperlukan bagi keluarga ini.

Kerinduan kepada insan yang telah pergi, pastinya sesuatu yang sangat sukar untuk dihadapi. Kerinduan yang tiada nokhtahnya. Pemerg1an insan yang paling disayangi akan menjadi sebuah kerinduan yang tiada berpenghujung. Pelbagai kenangan bersama arwah akan muncul satu persatu.

Buat ahli keluarga arw4h Faziani Rohban, pastinya saat ini adalah fasa untuk memulihkan rasa kehilangan. Suk4r, sememangnya suk4r, namun ketetapan ini perlu keredhaan.

Semalam, Irdina Hakim Jasman anak kepada arw4h Faziani Rohban telah memuat naik status berserta video di ruangan Instastory miliknya. Irdina yang lebih mesra dipanggil Dina telah memuat naik beberapa video dan ini antara perkongsian rasa rindunya kepada arw4h bondanya tersayang.

Video-video tersebut adalah sekitar sambutan hari ibu, di mana Dina bersama adik beradiknya yang lain membuat kej0tan kepada ibunya. Kejutan ini dibuat selepas solat terawih di kediaman mereka. Ini pastinya antara kenangan paling indah dalam hidup mereka.

Menurut Dina, walaupun ketika itu arw4h bondanya keletihan tetapi  tetap menunjukkan rasa gembira dan ceria. Dan Dina tidak menyangka inilah hadiah bunga untuk ibunya untuk kali pertama dan juga terakhir bagi tahun ini. Kenangan ini akan diingatinya sampai bila-bila. Tiada kata-kata yang mampu terucap lagi.

Ini antara doa Dina buat arw4h bondanya yang dirindui dan disayangi.

” Al-Fatihah.. “

” Ya Allah sumpah demi apapun aku rindu bonda tercinta ,Ya Allah kau tempatkanlah ia di kalangan bidadari syurga ameen.. “

Amin, semoga Dina terus t4bah dan ku4t !!!

Ini antara sedutan daripada video-video tersebut :

Dan di bawah ini adalah video yang telah dimuat naik oleh Dina di ruangan Instastory miliknya semalam.

Dan di bawah ini adalah posting yang telah dimuat naik oleh arw4h Faziani sendiri di laman Instagram miliknya tiga hari sebelum arw4h men1nggal dunia. Posting ini dimuat naik pada 15 Mei 2019.

” Tq Anak  Mummy sayangggggg.. “

View this post on Instagram

Tq Anak… Mummy sayangggggg ❤️😘.

A post shared by Faziani Rohban (@faziani_rohban) on

Sesungguhnya RINDU yang paling SARAT adalah rindu kepada insan yang telah pergi buat selamanya. Yang pastinya RINDU YANG TIADA PENGHUJUNG.

Kami di Berita Kopak mendoakan  Dina dan ahli keluarga yang lain terus kuat dan tabah melalui ujian yang sangat hebat ini. Bersabar dan terus berdoa. InshaAllah, Allah permudahkan segala urusan Dina sekeluarga walaupun tanpa arw4h bonda di sisi lagi. Amin.

ALFATIHAH buat arw4h Faziani Bin Rohban Ahmad, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan insan-insan yang beramal soleh. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dnarfaziani by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..