” Alahai first time tengok Yusuf kena m4rah, behave je walaupun kena m4rah.. “

Video Yusuf Iskandar Dim4rahi Oleh Hanis Zalikha Kerana Melakukan Kes4lahan, Tapi Cara Hanis Menegor Sangat Dipuji.. Alaa Kita Pulak Yang Sedih Ni !!!

Sebut sahaja nama Yusuf Iskandar, pastinya ramai yang mengenalinya. Yusuf adalah putera sulung kepada pasangan artis kesayangan ramai iaitu Hairul Azreen dan Hanis Zalika. Si Comel ini seringkali menjadi tumpuan pengikutnya kerana sangat petah berkata-kata.

Yusuf sangat pandai membuat gaya  mimik muka apabila bergambar dan setiap kapsyen lucu yang ditulis pada setiap entri, pasti menjadi perhatian pengikutnya di Instagram.

Siapa yang mengikuti perkembangan Yusuf di Instagram pasti mengetahui kucing comel kesayangannya yang diberi nama Bujibu Champel. Memang gebu dan comel tau.

Lagi-lagi apabila Hanis dan Hairul memuat naik video telatah Yusuf bermain, bergurau dan bercakap-cakap dengan Bujibu. Pasti kelakar dan geli hati. Tetapi sekarang Yusuf sudah ada kawan baru iaitu adiknya Alisa Aisyah.

Telatah dan gelagat Yusuf dapat dilihat menerusi video dan foto yang dikongsi oleh ibu bapanya di laman sosial Instagram miliknya. Tetapi kali ini video yang dikongsikan agak berbeza daripada kebiasaan.

Terbaru, di laman Instagram Yusuf Iskandar , sebuah video telah dimuat naik. Video tersebut memaparkan Yusuf sedang diteg0r oleh Hanis Zalika dan Hairul Azreen. Reaksi wajah Yusuf sangat meruntun jiwa. Sangat sed1h melihat air muka Yusuf.

Difahamkan, Yusuf menerima teguran kerana menganggu ketika ibunya Hanis Zalika dan Doktor sedang berinteraksi. Hanis menyatakan perkara itu tidak elok dilakukan. Yusuf perlu menghormati ketika orang lain sedang bercakap.

Tambah Hanis lagi, Yusuf perlu sabar menunggu giliran untuk bercakap dan tidak boleh mencel4h. Ini kerana perbuatan itu akan meng4nggu interaksinya dengan doktor. Yusuf yang mendengar hanya terd1am dan mengangg0k beberapa kali menandakan dia sudah memahaminya.

Ramai yang memuji cara Hanis Zalika dan Hairul Azreen meneg0r dan mengajar anak mereka. Di dalam keteg4san tetapi masih ada kasih sayang dan lembutnya. Dengan cara ini anak-anak senang faham dan ambil iktibar.

Ini antara sedutan di dalam video tersebut :

Mommy : Don’t interrupt mommy, don’t interrupt the doctor okay ..

Daddy : one more time you do again,  I cub1t you..

Masa ni kesian betul tengok muka Yusuf, lagi-lagi bila Daddy cakap nak cub1t kalau buat lagi.

Part last ni pun sama. Aduhai menyent0h perasaan sungguh.

Mommy : Yusuf love mommy ?? 

Di bawah ini adalah video tanpa kapsyen yang dikongsikan di laman Instagram The Yusuf Iskandar.

Jom lihat sendiri wajah Yusuf yang sangat sangat sangat sed1h tu..

Rata-rata peminat dan pengikut Yusuf Iskandar memuji cara ibu dan ayahnya mengajar dan menegur Yusuf. Ini komen-komen mereka :

” S4lah ttp s4lah, cara teg0r pon kena betul lebih lg dgn bdk yg baru nak belajar kena semua benda laaaaaaahhh see yusof pon t4ngkap syahdu. Dia akan jadi abg yg baik utk adik2 dia nnt aameen. “

” Mcm ni ajar anaknya. Dalam kemanjaan ada keteg4san. “

” Aiyokkk haaa kena m4rah hahaha. I Just love seeing them teg0r him politely. And berkesan. “

” Klu siapa cakap yusuf selalu dimanjakan. Anda s1lap. Setiap org ada cara didikan masing masing. For me cara didikan mcm ni yg terbaik. “

” Alhamdulillah, di didik dgn adab & sopan ketika masih kecil. “

” Ya Allah.. sent0h hati tgk, thank you hairulazreen haniszalikha being as good parent for yusuf, Allahuakbar, tahniah kpd parents theyusufiskandar krn pandai menjaga adab sopan Yusuf sejak dari kecil lagi. Alhamdulillah Syukur. Good boy. “

Namun begitu ada juga yang memuji Yusuf, walaupun kena mar4h tapi masih tenang dan tidak mengam0k. Ini pula komen mereka :

” Ala, first time tengok yusuf kena m4rah. Dia behave je walaupon kena m4rah. “

” Bergen4ng airmata yusuff. Mommy daddy nak ajar kamu syg. Sian dia ye. Yusuff good boy. “

” Good boy pandaii nye yusuf terh4ru tgk. “

” Kes1an, Nampak air mata bagai nak tump4h but still under controll. “

Membesarkan anak bukan satu perkara yang singkat dan mudah, ianya satu proses yang panjang dan memerlukan kita memberi perhatian dan kosentrasi yang penuh dalam membentuk anak-anak yang CEMERLANG. InsyaAllah di dunia dan juga di akhirat.

Ingat, hubungan seorang anak dengan ibu bapa tidak putus sehingga ke akhirat. Apabila kita m4ti, hanya tiga perkara sahaja yang bersama iaitu sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak-anak yang soleh yang mendoakan kita.

TAHNIAH Hanis dan Hairul, kerana telah menunjukkan contoh yang baik dalam meneg0r dan mendidik anak-anak. Semoga menjadi inspirasi kepada semua ibu bapa di luar sana.

Kami di Berita Kopak mendoakan anak-anak Hanis dan Hairul Azreen terus dikurniakan kesihatan yang baik dan dilindungi Allah SWT hendaknya. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Yusuf Iskandar, Hanis Zalikha by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..