” Kenapa kena sed1h ending muzik video ni.. “

Muzik Video Terbaru Dan Trending  ‘Menanti Di Aidilfitri’ Nyanyian Wany Hasrita, Wani Syaz, Muna Shahirah Dan Wan Azlyn Bertambah Menarik Dengan Kehadiran Azhan Rani.. Awalnya Kel4kar Tapi Sampai Part Last.. Adoiii Ramai Yang Men1tis Air Mata !!!

Muzik video ialah satu filem pendek atau video yang mengiringi satu karya muzik lengkap, selalunya sebuah lagu. Video muzik moden selalunya dibuat dan digunakan untuk sebagai alat pemasaran untuk mempromosikan jualan rakaman muzik.

Sempena menyambut hari raya aidilfitri tidak lama lagi, ramai artis yang telah menghasilkan muzik video. Wany Hasrita  bersama Wani Syaz, Muna Shahirah dan Wan Azlyn juga tidak ketinggalan untuk menghasilkan muzik video ini. Mereka  bergabung di dalam sebuah Muzik Video terbaru  dengan lagu bertajuk Menanti Di Aidilfitri.

Lagu Menanti Di Aidilfitri ini ditulis lirik oleh Waris dan komposernya pula adalah DJ Fuzz. Apa yang menarik muzik video ini adalah bukan sahaja menampilkan 4 orang artis jelita dan bertudung, malah penampilan istimewa pelakon berbakat iaitu Azhan Rani lebih menceriakan muzik video ini.

Muzik Video Menanti Di Aidilfitri mengisahkan tentang seorang ayah tunggal yang mempunyai 4 orang anak dara. Sejak kehilangan isteri tersayang, tanggungjawab di ambil alih oleh ayah untuk membesarkan anak-anak.

Watak ayah yang dilakonkan oleh Azhan Rani sangat menjadi. Tidak hairanlah, apa sahaja watak yang diberi kepada beliau pasti akan dibawanya dengan berkesan  dan sangat menjiwai.

Muzik video ini dihasilkan sempena hari raya, maka perjalanan ceritanya juga berkaitan dengan hari raya. Kesibukan 5 beranak ini membuat persediaan untuk hari raya juga dipaparkan di dalam muzik video ini. Watak humor yang ada pada Azhan Rani sebagai ayah juga terlihat untuk menceriakan 4 orang anak daranya itu.

Apa yang menarik lagi, ada satu babak di dalam muzik video ini adalah saat si ayah menyuruh anak-anaknya menggosok baju melayu tetapi keempat-empat anak daranya itu s1buk  membuat persiapan hari raya. Lalu si ayah mereka mengg0sok sendiri baju sambil riang gembira dan menari. Terus terlupa baju yang dig0soknya.

Tapi di pengakh1ran muzik video ini sangat sed1h, apabila si ayah telah men1nggal dunia. Kenangan bersama ayah mereka telah muncul, lagi-lagi ketika hari raya menjelang. Tinggallah mereka empat beradik sahaja tanpa ada ayah dan ibu lagi.

Nak tahu sed1h ke tidak boleh tonton video penuh muzik video di bawah ini. Ini hanyalah sedikit sedutan daripada video muzik tersebut.

Penampilan istimewa Azhan Rani yang memegang watak sebagai ayah.

Meminta anak-anaknya membantu menggosok  baju melayunya. tetapi masing-masing sibuk.

Si ayah pun menggosok baju melayunya sendiri. Haaa.. tengoklah apa terjadi pada baju melayu tu..

Ketika Si ayah mengingati arw4h isterinya dengan melihat foto kenangan.

Si ayah mem4rahi anak-anaknya kerana asyik bermain telefon ketika ingin menjamu selera di meja makan.

Kejadian m4lang dan menjadi kemuncak di dalam video ini, saat kereta r0sak.

Bermulalah babak sed1h, ketika memori silam dikenang. Si ayah telah pun men1nggal dunia.

Mereka hanya tinggal empat beradik sahaja. Beraya tanpa ayah dan ibu..

Manakala di bawah ini pula adalah video IGTV yang di muat naik oleh pelakon Azhan Rani di laman Instagram miliknya. Kalau nak tengok video penuh dan lebih jelas boleh tonton di

Rata-rata peminat dan pengikut Azhan Rani merasa tersentuh dengan muzik video ini. Ini antara komen-komen mereka :

” Sed1hnya part last. “

” Kenapa kena sed1h ending lagu nii. “

” Menang1s pagi2 teng0k video ni.. rindu sangat2 dengan arw4h ayah. “

” Sed1hnya…. Al fatihah utk arw4h ayah saya. “

” Tersent0h dgn mv ni. Al fatihah bt arw4h pak inek dan mak inek. “

” Sed1hnyaa yg last tu.. Rindu arw4h abah. “

” Terus terkenang arw4h abah kita…. Alfatihah. “

” Klu dgr lagu ni mlm raya lg seb4k la teringat kn arw4h abahkan. “

Dan untuk menonton video penuh boleh menonton video di bawah ini :

Penghasilan muzik video yang sangat menarik. Alunan lagunya sangat sedap didengar. Keempat-empat penyanyi mempunyai lantunan suara yang sangat merdu dan gemersik. Digabungkan dengan jalan ceritanya yang tersentuh hati membuat muzik video ini menjadi trending di Youtube sehingga kini.

Tahniah kepada Komposer DJ Fuzz dan Penulis Lirik Waris atas penghasilan muzik video yang menarik ini. Tahniah juga kepada Wany Hasrita, Wani Syaz, Muna Shahirah dan Wan Azlyn. Tidak dilupakan juga kepada Azhan Rani yang membuatkan muzik video ini lebih menarik.

Kami di Berita Kopak mendoakan semoga lagu Menanti Di aidilfitri ini bukan sahaja menjadi trending di Youtube malah menjadi trending kepada semua peminat muzik video tanahair. Semoga terus maju jaya. Amin

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Azhan Rani by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..