Lelaki Ini Membak4r Kulit Limau Di Dalam Rumah

Setelah Mengetahui Hasilnya, Ramai Yang Cuba Menirunya. Tak Sangka Ini Manfaatnya..

Seperti diketahui ramai orang meminati buah limau. Rasanya yang manis sedap membuatkan ramai orang menggemarinya. Tetapi ramai orang yang membuang kulit limau tanpa tahu apa kegunaannya.

Rupanya kulit limau mengandungi banyak faedah yang tidak ramai mengetahuinya.

Mari kita lihat apa kegunaan dari kulit limau di bawah ini :

Kesan ajaib pertama dapat meningkatkan minda dan otak dan menghilangkan nafas berbau. Mula-mula sediakan cawan, kemudian p0t0ng kecil-kecil kulit limau itu, dan kemudian tambah sedikit garam dalam cawan.

Tambahkan air mendidih ke cawan dan biarkan kulit limau berada di dalam cawan tersebut selama setengah jam. Selepas setengah jam, anda boleh minum air tersebut.

Anda akan berasa segar sepanjang hari dan tidak mengantuk ketika bekerja, dan bau bus0k di mulut juga akan hilang sepenuhnya.

Kesan ajaib kedua adalah untuk membuang bau bus0k pada kasut. Ianya dapat menghilangkan bau kasut dan bau di dalam peti sejuk, pot0ng kulit limau menjadi kepingan kecil dan letakkannya ke dalam kasut.

Anda hanya perlu meletakkan kasut untuk satu malam, bau di kasut akan hilang sepenuhnya.

Kesan ajaib ketiga juga untuk mengelakkan mab0k perjalanan. Jika anda mudah berasa pen1ng semasa menaiki kenderaan, bawa bersama kulit limau. Perahkan kulit limau dan hidu aromanya. Rasa pen1ng dan mu4l semasa bergerak pasti dapat dihilangkan

Kesan ajaib keempat adalah untuk menghalau nyamuk. Letakkan kulit limau di bawah sinar matahari dan keringkannya, kemudian cara gunakannya adalah dengan membakar kulit limau itu.

Bau kulit limau terbakar dapat mengusir nyamuk di dalam rumah. Nyamuk akan lari meninggalkan rumah jika ia terbau kulit limau yang terbak4r.

Kesimpunannya, limau bukan sahaja sedap dimakan begitu sahaja, tetapi ada banyak lagi manfaatnya.

Selamat mencuba. Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : readthis / Diterjemah dan Disediakan Oleh Berita Kopak

Article ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..