Wanita ini mendengar seseorang menekan loceng rumahnya, tetapi mengabaikannya. Tetapi apabila dia melihat semula melalui CCTV, dia benar-benar terkejuttt….

Wanita ini mendengar seseorang menekan loceng rumahnya, tetapi mengabaikannya. Tetapi apabila dia melihat semula melalui CCTV, dia benar-benar terkejuttt….

Dalam dunia di mana berita negatif sering menguasai berita utama, kita sering difahami bahawa apabila seseorang membunyikan loceng atau meng3tuk pintu rumah, kita pasti akan berhati-hati.

Tyler Opdyke, 18, dari Sacramento di California, seorang pemuda yang membantu perniagaan kawalan serangga per0sak milik bapa saudaranya, Strike Zone Pest Control, untuk mencari belanja sendiri.

Ketika dia berjalan dikawasan kejiranannya, dia melihat dompet di jalan masuk sebuah rumah. Dia mengambilnya dan membunyikan loceng pintu rumah itu.

Terjemahan oleh Beritakopak.org / Sila Like Facebook Beritakopak Untuk Cerita Dan Berita Menarik!

Apabila tidak ada yang menjawab, dia melambai di kamera pengawasan sebelum meninggalkan dompet itu di pintu depan dan berlalu pergi.


Kredit: © Facebook Video Screenshot | Melissa Vang

Pemilik rumah, Melissa Vang, sebenarnya berada di rumah dan telah melihat Opdyke menekan loceng pintu melalui cctv.

” Saya mengetukk pintu selama satu atau dua minit. Saya benar-benar mendengar suara anak perempuannya … dan bertanya-tanya mengapa tidak ada yang menjawab ? ” Kata Opdyke.

” Saya berfikir bagaimana cara saya untuk memberitahu mereka bahawa saya menjumpai beg tangan ini. Akhirnya saya mendapati ada satu kamera di sana. ”

Kerana Melissa Vang tidak mengenali lelaki tersebut, dia hanya membuka pintu selepas Opdyke pergi. Pada ketika itu dia melihat dompet suaminya, berisi kad kredit dan $ 1,500 dalam bentuk wang tunai.

” Saya berfikir,itulah dompet suami saya! “Kata Vang. “Apabila saya melihat video itu kembali, dia sudah berlalu pergi.. “

Opdyke kemudian kembali ke rumah tersebut untuk memastikan dompet itu selamat di tangan pemiliknya yang sah, dan Vang kali ini membuka pintu.

” Ia menyentuh hati saya bagaimana dia boleh mengembalikan wang tunai ini,” kata Vang, yang juga menjelaskan bahawa wang tunai tersebut adalah dari ahli keluarganya untuk acara yang mereka rancangkan.

Untuk mengucapkan terima kasih kepadanya, Vang memberi ganjaran atas kebaikan pemuda itu dan kemudian menyiarkan kebaikan Opdykedi halaman Facebook Elk Grove Laguna Forum.

Dia menulis : “Sungguh menyedihkan bahawa saya tidak mempercayai dia dan tidak membuka pintu ketika dia melakukan perbuatan baik. Malangnya, ini adalah dunia yang kita hidup hari ini. Kami mendengar banyak berita yang menger!kan dan tidak baik.

” Saya fikir kita semua perlu diingatkan bahawa masih ada orang baik di sana. Tindakan kebaikannya tidak boleh dibiarkan begitu sahaja tanpa dikenali “.

Bagi Opdyke, dia memberitahu Elk Grove Laguna News mengenai apa yang dia fikir ketika melihat dompet tersebut: ” Saya melihat dompet dan wang tunai di dalamnya dan kemudian saya berfikir untuk diri saya ‘ jika saya adalah orang yang memiliki dompet tersebut apa rasanya ? Saya juga mahu orang lain melakukan yang baik.. ‘

Apa pendapat anda?

Silakan Share Dan Semoga Bermanfaat.

Sumber : Engoodtimes.my / Terjemahan oleh Berita Kopak