Selama 59 tahun Berkahwin, Suaminya Tidak Pernah Sekali Pun Mengel0h dan memar4hinya !

Nenek Ini Menceritakan Rahsianya…

Semua pasangan semestinya inginkan perkahwinan yang bahagia sepanjang hay4t. Hidup sihat, saling menghormati dan saling menyayangi sepanjang masa . Tetapi sudah menjadi adat berumahtangga, pasti mempunyai pergad0han walaupun sedikit.

Tetapi satu pasangan dari Shanghai, China ini mereka tidak pernah sekali mempunyai perselis1han faham sepanjang perkahwinan mereka walaupun telah lama berkahwin.

Satu pasangan di Shanghai yang sudah berkahwin selama 59 tahun, dan mereka mengatakan selama waktu tersebut mereka tidak pernah bertengk4 dan bergad0h!

Usia datuk tersebut pada tahun ini mencecah 86 tahun dan nenek itu berusia 84 tahun. Apa rahsia mereka tidak pernah bertengk4r dan bergad0h?

“Waktu kami masih remaja, kami seperti pasangan muda yang lain. Berpimpin tangan, selalu bersama, saling memberikan kej0tan satu sama lain. Kami selalu menyayangi satu sama lain sejak dari muda” ujar nenek.

Datuk seorang yang tidak pernah merok0k, minum-minum dan memiliki kebiasaan bur0k yang boleh membuat nenek kecew4 dan mar4h kepadanya. Walaupun nenek tersebut tidak pandai memasak tetapi datuk tidak pernah mengel0h.

Rahsia yang datuk tidak pernah mengel0h dan tidak pernah mar4h adalah adalah nenek tidak pernah membatasi apa yang menjadi keinginan suaminya. “Dia mahu balik lambat, mahu membeli apa sahaja keinginannya, saya tidak pernah membant4h”, Kata nenek.

Rahsia yang terakhir adalah ‘pengakuan’. Jika ada membuat salah masing-masing akan meng4ku dan berterus terang. Kerana itulah kami saling mempercayai satu sama lain.

Jadi, kepada isteri, selepas ini jangan marah suami yang balik lambat. Jangan mar4h jika dia membeli apa yang suami mahu. Kepada suami pula, berterus teranglah jika ada sesuatu dan selalulah memuji isterimu.

Tonton VIDEO Pasangan Bahagia Ini Di bawah

Terima Kasih Kerana Membaca Artikel Ini.

Silakan Berkongsi kisah menarik ini Ya!

Disediakan Dan Disusun Oleh Berita K0pak / Oh Kopak

Sumber : M1celle