Pada 56 Tahun Dahulu Seorang Budak Melihat Satu Laluan Pelik Dan Berakhir Ke Dalam Tasik.

Setelah Ditarik Keluar, Apa Yang Mereka Temui Buat Ramai Yang Terkej0t Melihatnya…

Seorang budak dari Estonia sedang mengembara di hutan pada tahun 1944 apabila dia melihat sesuatu yang pelik di tasik terpencil di mana dia tinggal. Siapa yang akan membayangkan bahawa ingatan zaman kanak-kanak ini akan menjadi penemuan yang luar biasa lebih daripada lima dekad kemudian.

Pada tahun 2000, budak lelaki itu, kini lelaki tua, teringat apa yang telah dilihatnya di tasik hari itu. Dia teringat trek yang menuju ke Lake Kurtna Matasjarv di Estonia dan gelembung udara keluar dari air untuk beberapa bulan kemudian.

Kisahnya menarik perhatian dan mendorong beberapa peminat sejarah per4ng, bersama-sama dengan beberapa ahli majlis bandar, membuat penyiasatan penuh.

Apa yang mereka kerjakan selama lapan jam untuk mencari benar-benar berbaloi. Kabel keluli dibawa masuk mengikuti laluan trek itu membawa ke dalam tasik dan dihubungkan dengan apa sahaja yang berada di bawah air, tertanam di bawah 3 meter lumpur.

Ianya mungkin jenis kenderaan berperisai, kata lelaki itu.

Penemuan ini mendapat ramai banyak penonton, beberapanya dengan kamera, tidak sabar-sabar untuk mendokumenkan penemuan ini.

Jentera Komatsu yang besar dibawa masuk untuk menunda kenderaan ketenteraan (atau apa sahaja) dari kub0rnya yang berair

Berdasarkan saiz kabel besi dan jentera berat, mereka menjangkakan sesuatu yang cukup besar

Mereka mula menarik mesin besar keluar dari bawah air keruh, lumpur, dan lumut

Mereka bermula jam 9 pagi, dan pemulihan mengambil masa lebih daripada lapan jam untuk disiapkan.

Tidak lama kemudian mereka menyedari bahawa mereka telah menarik sebuah kereta kebal, sebuah tangki zaman Perang Dunia II

Ianya jelas sebuah T34 / 76A yang dibina Soviet yang telah diramp4s dan digunakan oleh tentera Jerman, yang menjelaskan tanda-tanda Jerman yang dicat.

Kenderaan itu seberat 30 tan.

Ianya mungkin disyaki bahawa kereta kebal tersebut sengaja ditenggelamkan di tasik ketika tentera Jerman melarikan diri pada tahun 1944

Mereka memeriksa mesin itu dan mengetahui bahawa, selain daripada enjinnya, semua yang lain masih dalam baik.

Tangki itu telah dipulihkan dan dalam keadaan baik sepenuhnya. Ianya dirancang akan di pamerkan di sebuah muzium tentera.

Tonton VIDEO Penemuan Tersebut Di Bawah

Apa pendapat anda?

Silakan SHARE Untuk Cerita dan Berita Menarik!

Sumber : YOUTUBE / Artikel diterjemah dan disediakan Oleh Berita Kopak