” Ger4mnya dengar dia sebut lam alif hamzah ya tu, bijak sungguh Fatima.. ” – Netizen

Video Anak Fattah Amin, Nur Fatima Aisya Menyanyi Lagu Alif Ba Ta. Alahai Comel Betul Fatima Menyanyi, Siap Menari-Nari Lagi. Suara Pun Cute Je Dengar. Fatima Sudah Hafal Semua Alif Sampai Yaa, Bagus Fatima !!

Kata orang, melentur buluh biarlah daripada rebungnya, barulah hasilnya dapat dirasai. Begitu juga dalam mendidik anak-anak terutamanya yang berkaitan dengan ilmu agama. Ianya perlu dimulai sejak anak masih kecil lagi.

Meninjau akaun Instagram Fattah Amin, telah dikongsikan satu video yang memaparkan Nur Fatima Aisya sedang menonton video lagu Alif Ba Ta. Tulis Fattah pada ruangan kapsyennya berbunyi ‘ MashaAllah anak solehah Mommy Daddy ‘. 

Ceria sekali Fatima mengikut bacaan Alif Ba Ta tersebut sambil menari-nari ke kiri dan ke kanan. Lebih membuatkan peminat teruja adalah bacaan Fatima yang berjaya menyebut sehingga huruf terakhir iaitu huruf Yaa.

Mengamit kenangan menonton video yang ditonton oleh Fatima ini. Sudah seperti kelas membaca Alif Ba Ta bersama Fatima ni. Fatima kelihatan begitu seronok sekali. Sejuk perut mommy mengandung ada anak solehah seperti Fatima.

Jom tonton video di bawah :

Sehingga kini, perkongsian oleh Fattah ini telahpun meraih lebih 6000 tanda suka daripada warganet. Antara komen-komen yang diberikan oleh mereka :

” Pandai Nyanma, masha Allah. Hamzah ya tepat sebutan tu. Menggamit kenangan betul video alif ba ta tuuu, aaaa semoga fatima jadi anak yg bijak.. “

” Fatima ni budak yg terang hati cepat dpt apa yg diajar. Alhamdulillah FATTZURA dpt seorang anak yg bijak pandai dan berkualiti. Semoga Fatima jadi anak yg solehah.. “

” Alhamdulillah, semuga Fatima, Allah terangkan hatinya dalam sesi pembelajaran dan menjadi anak yang cerdas, berjaya dunia akhirat, aamiin.. “

” Pandai nye dia ngaji Alif Ba Ta bijak Fatima Aisya nii pelat pun tpi dia tetap hafal tau.. “

” Fatima budak comel dan bijak. Dah boleh ikut baca Alif Ba Ta dgn lancar. Dah boleh gi sekolah ni.. “

” Ee ger4m budak kecik yang bijak ni. Alhamdulillah pandai didikan daddy. semuga Fatima, Allah terangkan hatinya dalam sesi pembelajaran dan menjadi anak yang cerdas, berjaya dunia akhirat, aamiin.. “

” Ger4mnya dengar dia sebut lam alif hamzah ya tu.. Alolo bijak sungguh Fatima ni. Suka auntie tengok gelagat dia…. comel.. “

Alhamdulillah, ianya perkembangan yang baik untuk Fatima yang masih kecil lagi ini. Semoga Fatima menjadi seorang yang bijak dan menjadi anak yang solehah untuk mommy dan daddy serta berjaya di dunia dan akh1rat.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Fattah Amin

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..