” Indah betul perkahwinan diraja dengan adat-adat Melayunya.. ” – Netizen

Gambar Dan Video Majlis Istiadat Akad Nikah Diraja Dan Berbedak Pengantin Diraja Brunei, Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Fadzilah Lubabul Bolkiah. Meriah Dan Penuh Gilang Gemilang, Mempelai Pun Sama Cantik Sama Padan !!

Meninjau akaun Instagram Brunei Royal Family, telah dikongsikan gambar-gambar dan video-video sepanjang berlangsungnya majlis pernikahan puteri kedua bongsu Sultan Brunei, Sultan Haji Hassanal Bokiah Mu’azzaddin Waddaulah iaitu Pengiran Anak Puteri Fadzilah Lubabul Bolkiah.

Menurut laporan portat Astro Awani, Puteri Fadzilah selamat bergelar isteri dengan sekali lafaz sahaja. Memilih Awang Abdullah Nabil Mahmoud Al-Hashimi sebagai teman hidup, majlis ini berlangsung di Masjid Omar Ali Saifuddien, Bandar Seri Begawan.

Pasangan mempelai diraja ini bergelar tunang minggu lalu dan tanggal 20 Januari 2022 menjadi tarikh ker4mat pernikahan mereka. Untuk makluman, Majlis Istiadat Perkahwinan Diraja Brunei ini berlangsung selama 10 hari dan ianya ada disiarkan secara langsung di Radio Televisyen Brunei.

Sama cantik sama padan, berseri-seri sekali pasangan pengantin baru diraja ini. Majlis berbedak yang dijalankan juga nampak begitu meriah sekali. Dihadiri oleh kaum kerabat, majlis diraja ini akan diakhiri dengan majlis Istiadat Membaca Dia Selamat dan Menutup Gendang Jaga-Jaga pada Selasa depan.

Jom baca perkongsian di bawah :

(Kl1k butang KANAN > untuk melihat gambar seterusnya.. )

Jom tonton video perkongsian di bawah :

Jom tonton video perkongsian di bawah :

Perkongsian ini telah mendapat perhatian daripada warganet. Jarang dapat melihat majlis sebegini kerana berbeza negara. Antara komen-komen mereka :

” Meriah pengantin diraja, istiadat berbedak yang sangat cantik. Beautiful and g0rgeous princess fadzilah. Semoga Allah kurniakan keselamatan dan kebahagiaan untuk kedua pengantin.. “

” So beautiful event. Treasure the tradition till the next generation, royal celebration. Best wishes to the bride and the groom.. “

” Cantik pengantin perempuan di raja. HRH is stvnning beautiful. I admire HRH for being such kind and humble person.. “

” Indah sekali kita dapat tengok perkahwinan diraja . Indah betul perkahwinan diraja dengan adat-adat melayunya yang penuh keindahan.. “

” Thank you for posting this epic event. It’s really nice to see the Royal wedding . Thank u, I miss Brunei.. “

” Bestnya kalau dapat lihat acara perkahwinan Brunei betul-betul depan mata. Meriah dan penuh dengan adat. Pengantin pun sama cantik sama padan.. “

” Alhamdulillah, tahniah suka tengok adat dia orang ni. ish semua lah, penuh dengan adat resam, kagum. Puterinya cantik, suaminya juga kacak bagai pinang dibel4h dua.. “

Bak kata pepatah, lain padang lain belalang. Sesekali dapat melihat adat resam negara lain, kagum dibuatnya. Semoga ikatan perkahwinan ini dirahmati oleh Allah dan kedua-dua mempelai berbahagia sehingga ke akh1r hayat.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Brunei Royal Family, IG Tmski, Portal Astro Awani

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..