” Cerdiknya Hamzah, bila sampai eight tu sedap bunyi dia sebut.. ” – Netizen

Video Anak Arw4h Abam, Syed Uthman Hamzah Tunjuk Kebolehan Mengec4m Nombor Dan Mengira Dalam Bahasa English. Wah Belum 2 Tahun Dah Pandai Lah Hamzah. Slang English Tu Bukan Main Lagi, Good Boy !!

Melihat sus0k tubuh si kecil bernama Syed Uthman Hamzah ini pasti mengingatkan peminat kepada arw4h Abam Bocey. Raut wajah yang mirip dengan ayahnya ini menjadi pengubat rindu terutamanya untuk ibunya, Hidayah.

Hidayah sering berkongsi perkembangan mereka berdua di laman sosial Instagram. Hasil tinjauan kami di Instagram Hidayah_abam, telah dikongsikan beberapa video yang memaparkan gelagat Hamzah yang semakin petah bercakap dalam dua posting yang berbeza.

Dalam video pertama, kelihatan Hamzah di dalam kereta dan disuruh ibunya ini untuk mengira. Hamzah mengikut arahan Hidayah dan mula mengira 1 sehingga 10 dalam bahasa Inggeris. Bagusnya anak ibu ni, kuat daya ingatan ni.

Hidayah memberitahu di kapsyennya Hamzah yang berumur 1 tahun 11 bulan ini selain pandai mengira 123, sudah pandai juga membaca ABC dan mengaji Alif Ba Ta. Anak seusia Hamzah ini kalau dided4hkan dengan pelajaran memang cepat belajar kerana sel 0taknya sedang berkembang.

Jom tonton video di bawah :

Dalam video kedua pula, Hamzah yang sedang asyik bermain permainan susun nombor ini nampak yakin sahaja meletakkan mainan berbentuk nombor ini ke petak yang betul. Alhamdulillah, perkembangan yang bagus ditunjukkan Hamzah.

Gelagat Hamzah ini telah meraih perhatian dan mendapat pujian daripada peminat. Antara komen-komen peminat yang dapat kami kongsikan :

” Good boy Hamzah. Suka tgk mata dia cantik sangat. Nnt bsr jaga ibu elok-elok. Smoga Hamzah & Dayah sntiasa dlm lindunganNya.. “

” Cerdiknya Hamzah, bila sampai eight tu sedap bunyi dia sebut. Slang dia bukan main lagi. Comel je dengar hehe.. “

” Alhamdulillah hamzah dah pandai mengira. Kalau abam ada mesti dia bangga dgn dayah kerana pandai didik hamzah. Alfatihah(dibaca) utk arw4h Syed Umar Mokhtar Abam.. “

” Alahai comelnya dia ketawa, good boy. Makin handsomenya awak ni Hamzah. Pandai mengira tu, boleh tolong jadi cashier dekat kedai ibu la nanti.. “

” Ee ger4mnya dengar Hamzah sebut eight tu. Makin pandai Hamzah, siap slang London lagi hehe. Semoga Hamzah jadi anak yang baik selalu.. “

” Suka dengar dia sebut 8, pandai hamzah. Sebutan 8 dia perfect ada bunyi ‘t’ di hujung. Well done Hamzah anak soleh.. “

” Bijak Hamzah, dia tengok je huruf dah tahu nak letak kat mana. Semoga Hamzah menjadi anak yang soleh dan jaga ibu nanti ok.. “

Peminat pun seronok melihat gelagat Hamzah yang semakin pandai ini. Lepas ni bolehlah belajar solat dan doa untuk ayah ye. Semoga Hamzah sentiasa dalam lindungan-Nya dan membesar menjadi anak yang soleh.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Hidayah_Abam

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..