” Ad0ilah pen4ngan 4 dar4, pandai anak mat saleh ni nyanyi.. ” – Netizen

Mat Dan Kongsi Gelagat Anaknya, Muhammad Zayne Menyanyi Lagu 4 Dar4 Yang Mencuit Hati. Amboi Zayne, Bukan Main Lagi Sebut Sungai Dengan Masuk Tu. Comel !!

Jejaka Mat Saleh ini cukup sinonim dengan panggilan nama Mat Dan dan kini merupakan duta pelancongan bagi negeri Terengganu Darul Iman. Mat Dan sudah mempunyai 2 orang cahayamata lelaki diberi nama Muhammad Zayne dan Eydan Yusoff.

Meninjau akaun Instagram Mat Dan, telah dimuatnaik satu video yang memaparkan gelagat anak sulungnya, Zayne menyanyi lagu 4 Dar4. Di ruangan kapsyennya, Mat Dan memberitahu lagu ini sudah seminggu melek4t di kepalanya dan Zayne lah puncanya.

Zayne yang ceria dan aktif ini memang suka menyanyi. Sebelum ini juga, Mat Dan pernah kongsikan nyanyian Zayne dan ianya mendapat pujian peminat. Zayne yang nampak seronok menyanyi rangkap lagu 4 dar4 ini dan menyebut perkataan sungai sebagai syungai.

Lagu yang diberi nafas baru oleh Faizal Tahir, Elly Mazlein dan Zizi Kirana ini memang menarik iramanya. Tidak hanya sungai, sempat juga Zayne menyebut ‘ haa masuk ‘, amboi bila anak mat saleh menyanyi slang tu bukan main lagi yer.

Jom tonton video di bawah :

Nyanyian Zayne ini memang comel sahaja sebutannya. Pelat pun tetap diulang-ulang 4 dar4 tu dan perkongsian ini telah mendapat perhatian peminat. Antara komen-komen peminat :

” Kes1an 4 dara tu, duduk tepi sungai je. Tak duduk dalam rumah pu hehe. Opah nak duk tepi shungai dengan Zayne.. “

” Ee comelnya Zayne, Pandai dah nyanyi, anak mat salleh ni nyanyi lagu 4 dar4 Bagus sebutan dia.. Teringat kat cucu. Clever boy Zayne.. “

” Dok hafal lagu ning.. erm patut p0ng. Pandainya zain nyanyi lagu empat dar4. Adorable Zayne, so cute dua beran4k ni tau.. “

” Haaa sudahh. Ni kalau nak tido pun payah ni. Dalam kepala duk nyanyi lagu ni non st0p haha. Awat comey sangat ni.. “

” Ee ger4mnya comel sangat, manis senyumannya. Syungai tu so sweet, hands0me boy. Haha pandai Zayne nyanyi.. “

” Shungai, so cute la awak ni Zayne. Ha masyukk ad0i, nak cub1t rasa pipi tu. Bijak dia ni alolo, kena tag kak lina p0m p0m ni.. “

” Ad0ila.. haa masokk, syungai haha pen4ngan 4 dar4. Holoh holoh pandainya Zayne, comel sangat. Bijok bijok anak mat dan.. ” 

Tak pernah tak comel si Zayne ni, ada sahaja percakapan dan gelagatnya yang pasti mencuit hati. Syungai pun syungai la Zayne, janji ada bunyi haha. Semoga Zayne membesar menjadi anak yang bijaksana dan ceria selalu.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Mat Dan

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..