” Saya tak pandai baca, saya but4 huruf.. ” – Sufie Rashid

Kongsi Gambar Mengikuti Kelas Mengaji, Penyanyi Sufie Rashid Akui Tidak Pandai Mengaji Buat Ramai Memberikan Kata-Kata Semangat Buatnya !!

Belajar mengaji pada usia sudah meningkat adakalanya membibitkan perasaan m4lu bagi segelintir orang. Namun rasa itu sepatutnya tidak perlu ada pada diri kita kerana ia melibatkan perihal menuntut ilmu terutama berkaitan agama.

Mungkin rasa m4lu itu datang kerana sifat rendah diri yang ada pada diri mereka yang but4 huru , merangk4k-rangk4k dalam bacaan Al-Quran ataupun tidak tahu dan arif dalam soal hukum tajwid. Namun ketahuilah, belajar mengaji itu juga adalah satu ibadah.

Begitu yang dikongsikan oleh penyanyi Sufie Rashid yang telah berkongsi gambar di akaun Instagram memaparkan Sufie sedang memegang buku bacaan Iqra. Tanpa rasa segan silu, Sufie juga berkongsi kapsyen bahawa dirinya tidak pandai mengaji dan but4 huruf.

Kongsi Sufie lagi pada penulisan itu, dia kini dalam tempoh pembelajaran dan Sufie juga menyatakan rasa syukur apabila dapat meneruskan kelas mengaji yang telah diikutinya dua minggu untuk memperbaiki kekurangan dalam bacaan Al-Quran.

Ikuti perkongsian tersebut di bawah ini :

Di ruangan komen, rata-rata pengikut Sufie turut memuji sikap yang ditunjukkannya itu dan mereka juga tidak ketinggalan memberikan kata-kata semangat buat Sufie. Antara komen-komen tersebut adalah :

” Allah tak pandang pada hasil.. Allah pandang pada usaha , insyaallah Sufi smoga segala usaha mu akan membuahkan hasil.. “

” Teruskan Sufie, bagus tak m4lu utk belajar walaupun dri awal, masih belum terlambat untk memperbaiki diri.. “

” Bgus kita mengku dari berpura pura. Masa saya mnta guru ngaji ajar saya pun ckp saya but4 huruf, sma-sama kita belajar.. “

” Terbaik bro, kuatkan smgat, terus istiqomah, benda baik ni, buat apa m4lu, malah dapat pahala setiap huruf yang kita belajar tu.. “

” Alhamdulillah, masih belum terlambat, pelan-pelan kayuh, nanti boleh baca Al-Quran, suara dah sedap merdu dengar.. “

” Belajar takkan pernah habis, InshaAllah good luck, Alhamdulillah… Lebih baik dari tidak berusaha, terus istiqomah.. ” 

” Inspiration..   Semoga kita semua dapat hidayah dari Allah swt, never too late..  Alhamdulillah semoga you motivate ramai nanti , Aamen .. “

Terbaik Sufie, betul kata-kata komen-komen daripada netizen, masih belum terlambat, teruskan usaha Sufie. Apa-apa pun, kami dari Berita Kopak mendoakan semoga Sufie akan istiqomah dalam mempelajari ilmu agama ini dan insyaallah segalanya akan dipermudahkan. Aamin.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Sufie Rashid

Aktikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa  kebenaran, report untuk copyright akan dikenakan..