” Seb4knya boleh nampak rindu yang tak dapat diluahkan.. ” – Netizen

Video Wan Emir Astar Membawa Mira Filzah Menziarahi Pus4ra Papanya Yang Begitu Menyentuh Hati. Part Mira Dan Emir Sama-Sama Menang1s Tu Paling Seb4k. Pulang Bersama Anak Perempuan Yang Papa Impikan !!

Umum mengetahui suami kepada pelakon Mira Filzah, Wan Emir Astar adalah anak kepada bekas YB Allahyarham Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar. 4 tahun lalu, Emir sekeluarga dikej0tkan dengan berita pemerg1an papa tersayang dalam satu ins1den yang tidak diduga.

Arw4h Dato’ Wan terlibat dalam nah4s helikopter yang turut meng0rbankan lima orang mangs4 lagi. Sebagai anak sulung, Emir menjadi tulang belakang buat ibunya Datin Mastura Yazid. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang mem1kul itu perumpamaan yang mampu digambarkan untuk anak muda ini ketika itu.

Namun Datin Mastura kembali teguh dengan adanya sokongan anak-anak lelakinya di sisi. Ketika Emir hendak melangsungkan akad nikahnya bersama Mira bulan lalu, Datin Mastura ada berkongsikan cerita tentang hasrat arw4h Dato’ Wan terhadap Emir.

Ingin melihat anak sulungnya ini berumahtangga dan bahagia, Datin Mastura menggalas tanggungjawab dan amanat ini dengan baik. Kini Emir sudahpun bergelar suami kepada Mira dan doa ibunya sentiasa mengiringi agar Emir menjadi pelindung dan penjaga yang terbaik buat Mira.

Meninjau akaun Instagram Wan Emir Astar, telah dikongsikan beberapa keping gambar yang memperlihatkan Emir memperkenalkan Mira kepada bapanya itu. Suasana kelihatan seb4k apabila melihat Emir tidak dapat menahan airmatanya dari tump4h dan Mira juga turut sama menang1s.

Jom baca perkongsian di bawah :

(Klik butang KANAN > untuk melihat gambar seterusnya.. )

View this post on Instagram

Salam Papa 💙🌹 yang tersayang, Emir kenalkan, Nur Amirah.. your daughter Papa ..the one He has chosen for me and of me for her. And I will love her as how Papa loved Ibu, with great responsibility and passion. Halalkan segalanya dan ampunkan dosa Ibu, Emir dan adik-adik, Papa. And “Turn over a new leaf” was one of Papa’s final words to Emir.. maka izinkanlah Emir & Amirah untuk meneruskan kehidupan ‘membina masjid’ dengan keberkatan daripada segala bakti Papa yang telah mendidik dan mengasihani Emir sejak lahirnya ke dunia ini. Thank you Papa & Ibu 💜 Abah & Mak. Because of each one of them, of the parents’ hopes, prayers and blessings, here we are as husband and wife, and to go through life seeking The Almighty Allah’s love and pleasure. We miss you Papa.. Every single day. Jaga Papa untuk kami, Ya Rabb. Allahummagh firlahu warhamhu wa’afihi wa’fu’anhu. #ArahManaSyurga #CeritaPapa 🌌

A post shared by WAN EMIR ASTAR (@wanemirastar) on

Turut sama dikongsikan video sewaktu mereka sekeluarga ke pus4ra papa Emir dan sekitar masjid untuk majlis tahlil arw4h.

Aksi Emir dan Mira yang tidak dapat menahan air matanya itu membuatkan peminat turut seb4k melihatnya. Antara komen-komen peminat :

” AL FATIHAH utk r0h Allahyarham Dato’ Wan. Juga semoga Emir & Mira akan terus bbahagia hingga ke Jannah .. aamiin. “

” This is so beautiful with so much love..  Allahuakbar.. i feel you wan emir astar.. “

” I cr1ed watching this. May Allah SWT give each and everyone of you strength to continue to live in this life without your beloved Papa.. “

” Siyes sed1h sgt. proud of u guys, such wonderful heart..  Saya yg seb4k tgk masa Emir dan mira menang1s.. “

” Terase seb4knye.. Alfatihah utk papa en emir..  Seb4knya boleh nampak rindu yg tak dpt diluahkan.. “

” Seb4k tgk muka Emir menang1s di pus4ra ayahanda tercinta.. semoga r0h ayahanda Emir tenang di sana.. “

” Biasa mesti sweet je . Tapi kali ni bila sampai part saudara wanemirastar kesat air mata, Allahu memang menitik air mata sama.. “

” Aku pulak yg sed1h tgk Emir tu nang1s.. Biasa tgk mira menang1s dalam drama je. ni reality lagi touching.. “

Akh1rnya hasrat terakh1r arw4h papa Emir sudahpun dilaksanakan Emir. Semoga Emir menjadi suami dan pelindung terbaik sebagaimana papanya melindungi dan menjaga mereka sekeluarga. Kami di Berita Kopak mendoakan Emir dan Mira dikurniakan Allah segala kegembiraan dan kebahagiaan yang kekal berpanjangan hingga ke jannah. Aamin.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Wan Emir Astar, IG Mira Filzah

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..