” Saya dah tak larat nak gad0h dah.. ” – Naim Daniel

Gara-Gara Asyik Terima Mesej Daripada Pak Cik Dan Mak Cik, Naim Daniel Hari-Hari Bergad0h Dengan Ibunya. Eh.. Apa Hal Pulak Ni !!

Naim Daniel atau nama penuhnya Muhammad Naim Daniel bin Baharin  yang merupakan seorang penyanyi, pelakon  dan penulis lagu. Masih berusia 23 tahun bukan menjadi  penghalang bagi Naim untuk mengejar kerjayaan dalam hidupnya, malah Naim juga dilihat seorag yang berjiwa besar.

Memiliki diploma dalam bidang muzik di Fakulti Muzik, Universiti Teknologi MARA (UiTM), Shah Alam, Naim mula berkecimpung dalam dunia lakonan sejak dia masih kecil lagi. Bakat lakonannya juga sering menjadi perhatian pengarah dan penerbit drama kerana hasil lakonan Daniel cukup memberi kesan kepada penonton.

Selain sibuk dalam bidang kerjaya lakonan, Naim juga tidak pernah men1ngg4lkan bakat nyanyiannya. Sering membuat cover lagu di laman media sosial iaitu Instagram, Daniel telah berjaya menarik peminatnya kerana suaranya yang merdu. Naim juga telah menjuarai pertandingan Anugerah Juara Lagu Ke-34.

Menerusi perkongsian terbaru di Instagram, Naim Daniel berkongsi lagu yang digubahnya baru-baru ini. Lagu yang dihasilkannya itu tak berapa bagus menurut Naim tetapi ia perlu dikongsikan sebagai nasihat. Katanya lagu itu ditujukan khas kepada mereka yang berkongsi petua mengar0t untuk menghap0skan v1rus C0v1d-19 kepada ibunya.

Ikuti perkongsian video itu di bawah :

View this post on Instagram

Salah satu punca aku suka duduk bilik je masa PKP ni adalah untuk nak elak dari gaduh dengan mama. Kadang-kadang aku baru je turun tak sampai 3 saat dah gaduh ahahaha. Tapi aku admitlah yang kalau tak gaduh dengan mama sehari memang tak lengkap hari aku. Mama pun rasa macam tu. Mungkin ni cara aku dengan mama punya bonding, pelik sikitlah tapi. Macam harini pun aku saja je cari pasal tak wish Happy Anniversary Mama dengan Papa yang ke 35 tahun, triggered jugalah dia tadi ahahahahh. Adakah korang mengalami komplikasi yang sama, dimana parents korang dapat ws pepelik je sepanjang musim covid 19 ni dan diorang pun minta pendapat korang dan akhirnya berakhir dengan pertelingkahan bagai berbeza sokongan politik? Haha, welcome to the club. Pantau parents korang, minta diorang baca news dari KKM sahaja dan bukan daripada page fesbuk semata. Lagu ni aku rasa sangat-sangat tak best sebab aku macam tak tahu apa aku buat tapi aku nak post juga. Insyaallah aku akan datang dengan benda yang lebih baik dari ini. Selamat mendengarlah ya 🙏🏻

A post shared by Naim Daniel (@naimdanielx) on

Rata-rata netizen begitu terhibur dengan nyanyian Daniel itu. Antara komen-komen tersebut adalah :

” Haah i pon gad0h dgn abah pasal air pan4s tu. Hahaha.. “

” HAHAHA pec4h yang belakang tu Naim.. “

” I feelll youu!!! Hahahhahaa Samaaaa dulu hari hari gad0h dengan ayah. Sampai sekarang juga. But dah kurang sikit sekarang.. “

” Haha.. Sama la.. Mak kite pun terpengar0h dgn group wasap dia.. Kite ni iye kan je la.. “

” Sedap pulak lagu ni.. Hahahahaha.. “

” Awat sedap sangat lagu ni.. “

” Tahu xpe !! Sampai nak duk bilik je rasa… Xmo kluar… “

” You’re super talented, Naim! Love the melody. The lyrics are so apt and hilari0us. Kept repeating the video.. “

Kelakar betul lah, siap buat lagu lagi Naim. Betul tu cakap Naim, kita sepatutnya membaca berita dari sumber sahih seperti KKM dan tidak berkongsi petua yang tidak pasti dalam usaha untuk menghapuskan wab4k C0v1d-19. Apa-apa pun, kami dari Berita Kopak mendoakan semoga Naim sentiasa sihat dan bahagia bersama keluarga tercinta. Aamin.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Naim Daniel by Berita Kopak

Aktikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa  kebenaran, report untuk copyright akan dikenakan..