” Good job, tapi ser4mnya nose sw4b itu.. “

Video Ummi Nazeera Membuat Ujian Sar1ngan C0v1d 19 Mendapat Pujian Ramai. Uishh, Tapi Ser1au Sungguh Tengok Dia Jol0k Hidung Tu !!

Ummi Nazeera merupakan seorang pelakon yang berbakat di Malaysia. Beliau telah mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan hatinya merupakan seorang doktor perubatan bernama Mohd Izzar Anwari Abdul Khani pada tahun 2017.

Perkahwinan mereka telah dikurniakan seorang cahaya mata perempuan. Beliau pada awalnya telah mencipta nama di persada dunia lakonan menerusi drama terbitan TV3 iaitu drama Nur Kasih. Drama siri TV ini ditayangkan pada tahun 2009.

Selain itu, beliau turut membintangi filem terkemuka yang diterbitkan menerusi Tayangan Unggul iaitu filem komedi pada tahun 2010 iaitu, Hantu Kak Limah Balik Rumah di mana beliau bergandingan dengan penyanyi Awie pelakon veteran Allahyarh4m Zami Ismail, serta pelawak Johan Raja Lawak dan Shy8.

Menerusi akaun Instagram, Ummi berkongsi video beliau membuat ujian saringan C0v1d -19. Ummi melakukan ujian di sebuah hospital swasta dengan kos berjumlah RM550. Ummi menyarankan kepada sesiapa yang baru pulang dari luar negara digalakkan membuat ujian ini dan perlu jujur.

Jom tonton video di bawah :

View this post on Instagram

Syukur Alhamdulillah … The result is NEGATIVE… Kepada yang pernah ke luar negara baru baru ni .. Saya sarankan untuk buat Covid19 test ni… Walaupun KKM suruh quarantine sahaja.. Kalau ada duit nak travel, apa salahnya keluar sikit duit lagi utk buat confirmation test ni .. Tak susah pun.. Ummi pergi yang Drive Thru punya . Memang pedih sikit.. Tapi berbaloi.. Jangan takut. Kejap je buat! Tak sampai 10 minit siap ! Pada masa yg sama tolong KKM juga .. Sebab result test ni akan di update ke KKM. Kepada travellers yg tak nak buat. Saya mohon sangat sangat untuk Quarantine 14 Hari di rumah … dan JUJUR bila berjumpa staff kesihatan. Stay safe everyone !! #StayAtHome #HelpThemToHelpUs PS: Ummi buat di MSU… Kos RM550 . Pencerahan buat yg bertanya .

A post shared by Ummi Nazeera (@umminazeera) on

Rata-rata netizen memuji tind4kan Ummi yang berani dan tidak mementingkan diri sendiri. Antara k0men-k0men mereka :

” Alhamdulillah .. semoga keluarga kak ummi dilind0ngi oleh Allah dan dijuahi daripada terkene v1rus ini aaminn yaallah.. “

” Good job, tp Ser4mmnya n0se sw4b ituuuu.. “

” Alhamdulillah, -ve. Mcm dalam jer masuk dlm hidung tuh, tak0t pulak tengok .. “

” Good sharing ummi. Mcm ni rupenye test tu.. “

” Thank you ummi. You are great actress.. “

” TQ kerana menjadi rakyat yg bertanggungjawab.. “

” Good job ummi. You’re the best.. “

Terbaik Ummi, tahniah diucapkan kerana berani untuk membuat uj1an tersebut. Betul apa yang dikatakan oleh Ummi, jika ada duit untuk pergi melancong jadi apa salahnya melabur sedikit duit untuk membuat uj1an C0v1d 19. Sekurang-kurangnya kita tahu keadaan diri kita sendiri bebasa atau tidak dari v1rus tersebut. Alhamdulilah Ummi negat1f.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Ummi Nazeera by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..