” Boleh tak sebut Selangor elok-elok ? Selenggor Selenggor.. “

Ditegur Netizen Kerana Sebutan Caprice Yang Ber’Slang’. Ini Respon Caprice Yang Sangat Menghiburkan. Ad0iii, Kena Setepek !!

Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli dilahirkan pada 25 Julai 1988 merupakan seorang penyanyi, penulis lagu, penerbit rakaman, ahli perniagaan dan penceramah motivasi Malaysia. Beliau merupakan penyanyi yang lebih menjurus kepada genre rap.

Kebanyakan lagu-lagunya dinyanyikan dalam bahasa Inggeris. Antara lagu yang melonjakkan namanya ke aliran arus perdana ialah Lenglui dan Dem Girls. Caprice juga merupakan pengasas aplikasi pendidikan Classruum di bawah Caprice Technologies.

Di laman Instagram beliau sering dikongsikan oleh beliau tentang isu-isu semasa. Beliau suka untuk mengulas apa sahaja isu yang hang4t di Malaysia. Beliau mempunyai jumlah pengikut yang ramai di Instagram iaitu hampir sejuta orang.

Menerusi akaun Instagram, Caprice berkongsi video mengenai cadangan beliau tentang membeli makanan secara dalam talian disebabkan ketiadaan bazar Ramadhan pada tahun ini. Ini kerana bagi mengelakkan penularan c0v1d-19 yang masih belum reda sepenuhnya di Malaysia.

Jom kita dengarkan cadangan beliau :

( Klik butang KANAN > untuk menonton video seterusnya.. ) 

Walaupun ada yang tidak bersetuju dengan cadangan beliau namun rata-rata netizen memberikan respon positif. Antara komen-komen mereka :

” I say YES bro! masih ada masa untuk work that bazaar ramadhan apps bro! but need to be fast g1la-g1la kalau nak launch across the Malaysia! “

” Sanggup! Dpt makan sedap,dpt tolong peniaga and at the same time dpt prevent c0v1d 19.. “

” Sanggup tak ada bazar ramadhan, asalkan malaysia pulih seperti sedia kala.. “

” Terbaik capp waa salute youu atas bawah ! “

” Yes.. good idea.. Good efforts to help community during ramadhan.. “

” Absolutely… Please make this happen ASAP!!! “

Namun begitu komen daripada seorang netizen ini begitu menarik perhatian :

Alahai lawak sungguh Caprice ni. Memang sempoi orangnya. Sempat lagi bergurau. Namun adalah sangat bagus cadangan yang diberikan oleh Caprice. Sekurang-kurangnya peniaga bazar ramadhan masih boleh berjual walaupun secara dalam talian. Semestinya kita akan berasa satu keadaan yang berbeza apabila buat pertama kalinya tiada bazar Ramadhan seperti selalu. Semoga C0v1d-19 reda secepatnya sebelum Ramadhan.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Caprice by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..