” Ni Tokti ke yang taip English ? “

Disind1r Netizen Kerana Muatnaik Kapsyen IG Dalam Bahasa Inggeris, Ini Respon Padu Dan Win Daripada Dato’ Siti Nurhaliza. Kan Dah Mendapat. Hahaha !!

Dato’ Sri Siti Nurhaliza Tarudin adalah satu nama yang tidak asing lagi bagi rakyat Malaysia. Dato’ Siti bukan sahaja hanya dikenali di Malaysia, malah turut mempunyai ramai peminat dari Indonesia, Singapura dan juga Brunei. Dato’ Siti turut pernah membuat konsert di negara-negara lain juga.

Bukan sahaja mempunyai suara merdu bak buluh perindu, tetapi Dato’ Siti mempunyai satu aura yang tersendiri dan membuatkan ramai yang terpikat dengannya. Selain itu, mempunyai keperibadian yang baik, sangat bersopan-santun dan sentiasa merendah diri membuatkan ibu kepada Siti Aafiyah ini disenangi dan disayangi ramai.

Menjadi selebriti terkenal bukanlah satu perkara yang mudah. Malah tidak dapat lari daripada kec4man dan krit1kan serta kata-kata negatif daripada netizen-netizen. Itu sudah menjadi lumr4h bagi mereka yang bergelar selebriti atau public figure termasuklah Dato’ Siti sendiri.

Menerusi akaun Instagram, Dato’ Siti menjemput peminatnya di Malaysia dan Australia untuk hadir ke konsertnya pada 18 Oktober ini. Entri kali ini dimuatnaik dengan kapsyen dalam Bahasa Inggeris. Namun ada netizen yang seperti tidak berpuas hati menyind1r Dato’ Siti di ruangan komen.

” I would like to welcome all of my fans both from Malaysia & Australia to my exclusive concert at Festival Theatre, Adelaide, Australia in conjunction with OzAsia Festival. See you on 18th October 2019 ! “

” For more information, log on to https://www.ozasiafestival.com.au/events/siti-nurhaliza/ “

Seorang netizen bertanya seperti mempertikaikan kebolehan Dato’ Siti menulis kapsyen dalam Bahasa Inggeris :

” Ni Tokti ke yang taip English ? “

Namun begitu seperti yang kita kenal, Dato’ Siti tidak mudah sent4p dan menggelab4h dengan komen negatif netizen. Jawapan dan respon daripada Dato’ Siti sangat padu dan win.

Komen netizen berkenaan turut mendapat respon daripada peminat-peminat Dato’ Siti. Antara komen-komen mereka :

” Jangan pandang sebelah mata kan Tokti. Nakal sokmo kak iti ni hahahaha.. ”

” Padan dengan muka ko.. pic profile bukan main lagi sado, Tapi otak kecik.. dah2 Lah Tu main gym bang Oi.. makin kuat angkat besi makin kecik otak.. Hahahha.. “‘

” La biar la ig toktie sape nk taip pun… aiyiooo. Pandai tokti bergurau. So sweet.. ”

” Bkn tokti, jiran sebelah kampung jerr. Terbaik la soalan.. Tak faham aku. Tak soal ke.. bila nak mat1.. “

” Teebaikkk punya jwpn.. Mendapat sebijik ye dak. Hahaha.. “

” Ye laaa.. bkn mcm kau tnye soalan pn x reti mgalahkan bdk tadika.. “

” Apa yg peliknya to write in English, bro. English is the second language for Malaysian. Come on.. “

” Terbaik, jawapan yg padu… hahahahaha bahasa english tak boleh bawa ker kub0r bro.. amalan yg penting.. ”

Alahai buat kapsyen dalam Bahasa Inggeris pun ada yang nak mempertikaikan kebolehan Dato’ Siti. Nampak soalan macam simple, tapi seolah-oleh ada niat negatif di sebalik pertanyaan itu. Apa-apa pun, terbaik Tokti tak mudah melat4h dan bagi jawapan padu. All the best Tokti untuk konsert nanti !!

Silakan SHARE..

Sumber : IG Dato’ Siti Nurhaliza by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..