Lelaki Ini Bawa Duit Syiling Berjumlah RM60,222 Ke Bank Untuk Disimpan

Setelah Dikira, Duitnya Kurang RM12. Dia Tak Percaya Dan Pan1k, Tapi Kata-kata Dari Pihak Bank Buat Dia Tersenyum. Tak Sangka Ini Sebabnya !!

Seorang lelaki bernama Wang adalah seorang peniaga yang menjual barangan secara bergerak. Suatu hari, dia membawa 100.000 yuan (lebih kurang RM60,200) duit siling ke bank untuk disimpan. Pegawai bank terg4mam tidak percaya begitu banyak duit syiling yang dibawa oleh Wang.

Rupa-rupanya semua duit siling ini adalah hasil dari jualan Wang yang berniaga secara bergerak selama 6 bulan. Kerana dia tidak mempunyai tempat penyimpanan di rumah dan juga tidak mahu dibelanjakan, maka dia membawa semua duit syiling tersebut ke bank untuk simpanan.

Jadi, bank tersebut telah mengarahkan pekerjanya sermai 20 orang dibantu dengan mesin pengira syiling untuk mengira duit syiling tersebut.

Pengiraan duit syiling tersebut mengambil masa sehingga 5 jam untuk dikira. Tetapi mereka mendapati duit syiling tersebut kurang 20 yuan (lebih kurang RM12) daripada yang diberitahu oleh Wang.

Perkara tersebut diberitahu kepada Wang. Wang yang mendengar perkara tersebut pada mulanya agak p4nik dan mengatakan ianya telah mengiranya dengan betul sebelum menghantar.

Ketika pegawai mendengar jawapan dari Wang, dia mengatakan kepada Wang yang duitnya memang kurang sebanyak 20 yuan. Apakah mahu pihak mereka mengira semula duitnya itu.

Tetapi nasib baik Wang hanya tersenyum dan mengatakan tidak perlu untuk mengiranya semula. Tentu ianya akan mnyus4hkan pihak Bank untuk mengira semua duit syiling itu kembali.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : Micelle0926 / Disediakan dan diterjemah oleh Berita Kopak