Pramugari Cantik Ini Menyusun Makanan Penumpang Dalam Kapal Terbang

Tapi Apa Yang Dia Lakukan Selepas Itu Membuatkan Dia Diberhentikan Kerja Dan Menyesal Tak Sudah !!

Sebuah video menunjukkan seorang pramugari sedang menyusun makanan lebihan yang masih belum disentuh oleh penumpang. Dia membuka penutup makanan dan memakan makanan tersebut sambil tersenyum.

Dia kemudian memakan makanan tersebut sambil rakan kerjanya yang merakam video tersebut terdengar ketawa kerana melihat aksinya.

Tetapi dia tidak menyangka video yang dimuatnaik tersebut menyebabkan dia diberhentikan kerja. Pramugari ini memakan lebihan makanan yang belum disentuh itu 45 minit sebelum mendarat di Yinchuan, China.

Syarikat Kapal Terbang berkenaan dengan tegas menjelaskan kepada kakitangannya bahawa dalam pengendalian lebihan makanan penumpang, mereka tertakluk kepada SOP yang ditetapkan.

Oleh sebab pramugari ini telah melangg4r peraturan tersebut jadi dia tidak dibenarkan untuk terbang lagi. Pihak syarikat juga akan memeriksa sama ada ada kakit4ngan lain yang melakukan perkara yang sama.

Tindakan syarikat tersebut mendapat kr1tikan yang ped4s dari orang ramai. Mereka berpendapat pramugari tersebut tidak melakukan kesalahan yang berat sehingga dia tidak dibenarkan terbang lagi.

Ada juga yang berpendapat bahawa pramugari ini hanya memakan lebihan makanan yang tidak disentuh dan ianya tidak memb4zir kerana makanan tersebut akan dibuang juga.

Bagaimanapun ramai juga yang menyokong keputusan yang dibuat oleh syarikat tersebut. Pramugari tersebut haruslah sedar dia telah melakukan kesalahan kerana ianya sudah tertakluk dalam SOP yang ditetapkan.

Pihak syarikat kapal terbang itu juga menyatakan selain melangg4r SOP, pramug4ri ini juga bermain-main semasa bekerja.

Oleh kerana itu, pemberhentian pramugari ini diharapkan dapat membuat pramugari tersebut menyedari akan kesalahannya. Ianya juga akan menjadi pengajaran untuk kakitangan lain agar sentiasa mematuhi SOP yang telah ditetapkan.

Tonton VIDEO Berkaitan Di Bawah :

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : Topnews / Disediakan dan diterjemah oleh Berita Kopak