Anaknya Ditakdirkan Telah ‘Pergi’ Selama-lamanya.

Tak Sangka Ini Yang Ibunya Lakukan Sehingga Membuatkan Semua Staff H0spital Tertunduk Sayu Dan Menitiskan Air Mata !!

Pertemuan, perpisahan, aj4l dan m4ut di tangan Tuhan. Siapa kita untuk menolak takdir Allah. Kita yang hidup ini masih belum tahu bila masa kita akan ‘oergi’. Bagi yang hidup, tetap kena teruskan hidup. Tapi jangan dilupakan untuk mendoakan kesejahteraan untuk mereka yang telah tiada.

Di bawah ini kami di Berita Kopak ingin kongsikan dengan anda sebuah kisah yang boleh membuatkan anda rasa sebak dan terharu dengan apa yang telah dilakukan oleh seorang ibu setelah anak kesayangannya telah ‘pergi’ buat selamanya.

Kisah penuh Inspirasi ini berlaku bulan Jun lalu. Seorang anak perempuan yang berumur 4 tahun bernama September tidak sengaja telah terjat0h dan kemudian didapati mengalami masalah di otaknya. 20 hari kemudian September pun pergi buat selamanya.

Ibunya memang tidak menyangka anaknya pergi dengan begitu sahaja. Puterinya itu sebelumnya adalah seorang kanak-kanak yang ceria dan periang.

Selepas terjat0h, wajahnya yang selalu tersenyum tiba-tiba berubah, kepetahannya berbicara pun tidak kedengaran lagi dan pergerakannya menjadi tidak stabil.

Berasa bimbang dengan keadaan tersebut. Mereka membawanya ke h0spital untuk melakukan pemeriksaan mengenai keadaannya.

Pihak h0spital lantas menjalani pemeriksaan MRI ke atas september dan mendapati keadaan otaknya yang mengalami geg4ran. Mereka mencadangkan supaya membawa September ke h0spital di Beijing.

Di Beijing doktor disana pun mendapati perkara yang sama. Tetapi kerana sudah terlewat, mereka menjangkakan September boleh bertahan selama 2 bulan sahaja.

Ibu dan ayahnya begitu terkej0t mendengar berita ini. Mereka tergamam seperti tidak percaya dengan apa yang baru sahaja mereka dengar. Dengan perasaan sedih, mereka membuat keputsan untuk membawa September balik ke rumah.

Tetapi takdir Tuhan menentukan segalanya, belum sampai 20 hari September telah pergi buat selamanya dari hidup mereka. Ketika itu dia masih berada di hospital sebelum ibu bapanya sempat membawanya pulang.

Ibu bapa manalah yang tidak bersedih untuk menerima keadaan ini. Tetapi mereka menerimanya dan cuba untuk berlapang dada. Selepas itu mereka membuat keputusan yang mengejutkan semua staff yang berada di h0spital tersebut.

“Doktor, saya ingin mendermakan 5 organ September. Kedua-dua buah pinggang, hatinya dan kedua kornea matanya kepada mereka yang memerlukannya.” kata bapanya dengan perasaan yang sedih.

Doktor dan jururawat yang mendengar kata-kata tersebut tertunduk sayu dan menitiskan airmata.

Kisah ini dengan cepat tersebar dan menuai perhatian netizen di media sosial.

” Lihat airmata ibunya, dia malaikat yang sesungguhnya. Sungguh luar biasa. Saya sangat berasa kagum dan semoga September tersenyum di syurga “.

” Saya tidak sanggup untuk melihat videonya, tetapi saya cuba melihat gambar-gambar malaikat kecil ini. Dia sangat comel dan pasti yang melihatnya akan menitiskan airmata.. “.

Semoga ibubapa September tabah dan sabar menghadapi ujian ini. Peng0rbanan mereka sekeluarga begitu mengharukan ramai orang dan semoga kisah ini menjadi inspirasi bagaimana dalam keadaan yang menyedihkan mereka masih mampu memberi sesuatu kepada orang yang lebih memerlukan.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE ya!

Sumber : micelle0926 / Disediakan dan diterjemah oleh Berita Kopak