” Biarlah BOTAK tetapi hati saya sudah senang.. “

Video Dato’ Aliff Syukri Memb0takkan Kepala Atas Sebab DUA Nazar Yang Telah Dilafazkan. Alhamdulillah Syukur, B0tak Pun Masih Hensem Dato’ !!!

Dato’ Aliff Syukri memang sangat dikenali di Malaysia. Sebut sahaja namanya, rata-rata pasti akan mengenalinya. Memiliki kekayaan melalui legasi perniagaannya yang berjaya dan mengeluarkan pelbagai produk menjadi pilihan pengguna.

Anak kepada Bonda Rozita Ibrahim ini, sangat gigih di dalam usahanya mengembangkan lagi empayar perniagaanya. Tidak pernah putuus asa dan gent4r dengan pelbagai cem0han dan krit1kan, Dato’ tetap dengan caranya yang tersendiri. Dan hari ini beliau membuktikan kejayaan sebagai Usahawan berjaya di Malaysia.

Beliau bukan sahaja berpengalaman di dalam bidang perniagaan, malah Dato’ juga pernah berlakon di dalam sebuah filem dan menyanyi beberapa buah lagu. Terkini Dato’ Aliff Syukri telah pun berjaya mengeluarkan sebuah lagu yang bertajuk ‘ J0m Raya’.

Menerusi entri terbaru di laman Instagram miliknya, Dato’ Aliff Syukri telah memuat naik sebuah video IGTV. Video tersebut memaparkan beliau sedang memotong rambutnya sendiri dan juga di bantu oleh anaknya sulungnya Ammar Ahyyan.

Menurut Dato’ Aliff Syukri, beliau b0takkan kepalanya adalah disebabkan oleh dua nazar yang telah beliau niatkan sebelum ini. Beliau menyatakan , nazarnya  itu perlu dilaksanakan kerana telah pun berjanji.

Beliau bernazar akan b0takkan kepala sekiranya dua perkara ini telah terlaksana. Pertama sekiranya anak di dalam kandungan isterinya bertahan lebih daripada 3 bulan dan yang kedua pula sekiranya lagu ‘ Jom Raya’  menjadi trending NO. 1 di Youtube.

Dua perkara tersebut telah pun terlaksana. Kandunagn isterinya Datin Shahida telah pun mencecah 3 bulan dan lagu Jom Raya juga telah menjadi Trending NO. 1 di Youtube dan mencecah 1 Juta tontonan. Beliau sangat gembira kerana tidak meny4ngka kedua-duanya sudah pun tertunai.

Dato’ Aliff Syukri berkata lagi, walaupun pah1t untuk beliau menggunting dan membotakkan kepalanya, tetapi beliau kena ku4t kerana katanya lagi, beliau buat bukan kerana terp4ksa tetapi dengan rasa rela hati. Tambahnya, biarlah b0tak asalkan hatinya sudah senang.

Ini antara sedutan di dalam video tersebut :

Dato’ Aliff Syukri sedang memotong rambutnya sendiri.

Ini semasa isterinya Datin Shahida mengalami kegugoran dan ditahan di wad.

Antara sedutan di dalam muzik video Jom Raya.

Anak Dato’ Aliff Syukri, Ammar Ahyyan menyatakan rasa syukur kerana kandungan ibunya sudah mencecah 3 bulan dan lagu ayahnya sudah menjadi Trending No.1 di Youtube. 

Lagu Jom Raya sudah menjadi trending NO.1 di Youtube

Jom lihat  Dato’ Aliff Syukri membotakkan kepalanya di dalam video di bawah ini :

“Jgn takut saya tak akan pecahkan cermin kete org tag mmber korang yg botak. “

Rata-rata pengikut dan peminat Dato’ mengucapkan rasa syukur dan tahniah atas kejayaan Dato’ . Ini antara komen-komen mereka :

” Lagu raya dato boleh tahan, boleh pergi tu. Rambut pon boleh la style raya saya tahun ni pon rambut b0tak. Asalkan hati bersih. Bukan rambut menjadi ukuran, tapi hubungan silaturahhim yg menjadi ikatan. “

” Lagu jom raya ok je dato bole layn, botk kn kepala ok la tu. dato new look raya ne. Smg ters success ya. “

” It’s okay Dato sat jer tumb0h rambut Tu. “

” Alhamdulillah, sekur4ng- kur4ng nya dato kota dengan apa yang dato janjikan. Saya suka tengok telatah dato sekeluarga walupon kadang² tu irrits lah jugak tapi adakala menghiburkan. “

” Semoga Allah sentiasa melimpahkan reski buat dato sekeluarga dan jangan putus men0long orang yang lebih memerlukan. “

” Alhamdulillah rezeki dibulan ramadhan, semoga dimurahkan rezeki. “

” Alhamdulillah,  bagus dato. Sy doakn dato makin murah rezeki. Wlaupun dato prngai ann0ying tp dato seorg yg baik hati, sngt baik hati, rezeki tak kdek0t tlg org susah, niat nyanyi untk hburkn org wlau x sdap, sbb tu lgu dato ni brjaya. Niat dato tu baik. “

” Alhamdulillah, dh bernazar kan kenalah tunaikan. Botak pun ensemlah dato hehee.. Esok2 tumb0h blk le rambut tuu. Tahniah akh1rnya lagu raya dato dpt 1M. “

Apa-apa pun semoga terus  berjaya Dato’ Aliff Syukri dalam apa jua bidang yang Dato’ ceburi. Tidak pernah kenal erti lel4h dan pen4t. Semangat yang kuat dan memiliki daya usaha yang tinggi yang ada pada diri Dato’ Aliff Syukri perlu diteladani oleh kita semua.

ALHAMDULILLAH dan TAHNIAH  Dato’ kerana sudah laksanakan Nazar Dato’ itu.

Kami di Berita Kopak mendoakan Dato’ sekeluarga terus tabah melalui hidup ini dan dipermudahkan oleh Allah segala urusan dan Datin Shahida terus sihat sepanjang kehamilan dan dipermudahkan untuk melahirkan. InshaAllah. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..