” Ya ampun sampai nak termunt4h Datin dan Bonda Rozita ketawa.. “

Video Dato’ Aliff Syukri Membuat Persembahan Lagu J0m Raya Di Hadapan Bonda Rozita Dan Datin Shahida. Ad0ii Happening Betul, Tak Hab1s-Hab1s Gel4k, Memasing Layankan Je Gel4gat Dato’ !!!

Dato’ Aliff Syukri memang sangat dikenali di Malaysia. Sebut sahaja namanya, rata-rata pasti akan mengenalinya. Memiliki kekayaan melalui legasi perniagaannya yang berjaya dan mengeluarkan pelbagai produk menjadi pilihan pengguna.

Anak kepada Bonda Rozita Ibrahim ini, sangat gigih di dalam usahanya mengembangkan lagi empayar perniagaanya. Tidak pernah putuus asa dan gent4r dengan pelbagai cem0han dan krit1kan, Dato’ tetap dengan caranya yang tersendiri. Dan hari ini beliau membuktikan kejayaan sebagai Usahawan berjaya di Malaysia.

Beliau bukan sahaja berpengalaman di dalam bidang perniagaan, malah Dato’ juga pernah berlakon di dalam sebuah filem dan menyanyi beberapa buah lagu. Terkini Dato’ ingin merakam sebuah lagu sempena hari raya nanti.

Umumnya mengetahui Dato’ Aliff Syukri ingin mengeluarkan sebuah lagu raya yang bertajuk Jom raya. Pelbagai kec4man dan kut0kan yang diterimanya dari mula penghasilan lagu tersebut sehinggalah ke hari ini. Namun begitu Dato’ Aliff Syukri tetap bersemangat untuk menyanyikan lagu tersebut sempena hari raya yang menjelang tiba.

Menurut Dato’ Aliff Syukri di dalam kapsyennya, hari khamis iaitu esok lagunya itu sudah boleh didengar di corong-corong radio dan juga di Youtube.

Dato’ Aliff Syukri juga menyatakan, pada hari Khamis ini juga, sesiapa yang membuat tarian, tik tok, parodi dengan menggunakan lagunya akan dipilih untuk menerima duit raya daripada beliau sejumlah RM1000 atau Iphone. Haaa.. apa lagi.. jom sahut cabaran Dato’ sekarang.. esok dah boleh hantar !!!

Di dalam video yang dimuat oleh Dato’ itu pula, kelihatan isteri Dato’ iaitu Datin Shahida dan ibu Dato’ , Bonda Rozita Ibrahim sedang menyaksikan Dato’ membuat latihan tarian dan nyanyian untuk lagu rayanya.

Apa yang menariknya, Datin Shahida dan Bonda Rozita tidak dapat menahan gelak dan ketawa melihat gel4gat Dato’ yang ser1us menyanyi dan menari itu. Walaupun Bonda Rozita menegurnya, Dato’ tetap sahaja meneruskan t4npa pedulikan mereka.

Ini antara sedutan di dalam video tersebut :

Bonda Rozita : Kriiii !!!!!!!! Allahuakbar …

Dato’ Aliff Syukri : Oh baby.. Oh sayang… Oh baby Oh sayang.. 

Dato’ Aliff : Jangan picit la .. saya nak joget ni, nak tunggu step !!!

Bonda Rozita pun dah terikut sekali dah menyanyi …

Dato’ Aliff Syukri : Jom kita menari mak..

Bonda Rozita : Tak nak !!!!

Adoii kelakar la Dato’. Admin pun terhibur dengan gelagat Dato’ ni tau..

Jom tengok Dato’ buat apa la kat dalam video di bawah ni :

” Ada yg dah mula teriangan ingang llagu #jomraya saya tak ?? cer komen d di bawah. Susah kalau dpt mak tak reti menghargai bakat seni saya ni Bonda Rozita Ibrahim. “

” Bermula khamis ni siapa yg buat dance, tiktok, perodi lagu saya akan pilih utk dpt duit raya bernilai rm1000 atau iphone.. “

” So jgn lupa ingat step okey utk join dan tag kawan korang yg suka buat perodi lagu yaa. “

” Insyallah khamis ni akan boleh di dengar di smua corong redio dan youtube saya tv terlajaklaris. Jgn lupa tauu. “

Rata-rata peminat dan pengikut Dato’ Aliff Syukri di Instagram merasa terhibur dengan gelagat Dato’ . Ini antara komen-komen mereka :

” Datin n bonda redho je. “

” Hahahaha saya pon ikut ketawa bagai nak rak nie tgk bonda dan datin ketawa. Hahaha. “

” Hahahhahahaha berair mata sy dato. Allahu terhibur. “

” Ikut dia laa nak apa pun, tak kacau orang pun, tu pun salah satu cara h1langkan stress walau orang lain tgk boleh stress. “

” S1an tgk datin smpai mel0ya nk termunt4h. “

” Dato ni memang penghibur la. Terhibur hati saya. Dato happy saya pon tumpang happy. “

” Lawak la tergelak teng0k kalau tak de dato tak mer1ah ig ni. “

” Xpela dato bt la apa dato nak. Paling x boleh jadi penghibur kami nengok gel4gat dato ni ha. “

” Sbnrnya dato seorang ank yg baik. Hanya mak & isteri keluarga yg memahami. Dato sgt kelakar. Sy selalu tgok IG dato tahniah ats Single terbaru. “

Bagus Dato’ walau apa pun yang dikatakan kepada Dato’ yang tidak elok didengar, Dato’ tetap sabar dan mem4afkan mereka. Sempena bulan ramadhan ini, lebih baiklah kita bercakap yang baik-baik sahaja, malah di bulan-bulan yang lain pun dituntut begitu. Jaga diri, jaga akhlak dan hiasi peribadi.

Apa-apa pun semoga berjaya Dato’ Aliff Syukri dalam apa jua bidang yang Dato’ ceburi. Tidak pernah kenal erti lel4h dan pen4t. Semangat yang kuat dan memiliki daya usaha yang tinggi yang ada pada diri Dato’ Aliff Syukri perlu diteladani oleh kita semua.

Kami di Berita Kopak mendoakan Dato’ sekeluarga terus tabah melalui hidup ini dan dipermudahkan oleh Allah segala urusan. InshaAllah. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..