” Mami, kami di sini berbuka puasa tanpa Mami lagi untuk selamanya.. “

Video Suasana Sayu Majlis Berbuka Puasa Dina, Anak Arw4h Faziani Rohban Bersama Keluarga Tanpa Arw4h Bonda Mereka, Allahu Sebaknya !!!

Sungguh cepat masa berlalu, sedar tidak sedar sudah seminggu lebih pemergian pengasas produk kosmetik Dnars, Puan Faziani Binti Rohban Ahmad pulang menemui Ilahi.

Sabtu lalu, kita dikej0tkan dengan berita arw4h Faziani bersama suaminya Ahmad Shah Rizal terlibat dalam kemal4ngan di Pattani, Thailand. Ins1den itu menyebabkan arw4h Faziani men1nggal di tempat kejadian. Manakala suaminya hanya ceder4 ringan.

Pemergian usahawan kosmetik  yang berusia 40 tahun ini, ternyata memberi kesan mendalam kepada anak-anaknya, paling dirasai sudah tentu anak bongsu arw4h iaitu Qaseh Khadijah yang baru berumur enam tahun.

Terbaru, menerusi laman Instastory, anak kepada arwah Faziani iaitu Irdina Hakim Jasman, 16 tahun telah memuat naik sebuah video ringkas dengan luahan kata-kata yang sangat mengharukan.

Ini luahannya :

” Mum, here we’re iftar without you FOREVER. “

Video tersebut menunjukkan suasana berbuka puasa di rumah arwah Faziani Rohban yang kelihatan sepi dan sayu. Sudah semestinya suk4r bagi mereka semua untuk meleny4pkan semua kenangan dengan sekelip mata. Keh1langan yang masih baru. pastinya masih segar diingatan satu persatu kenangan bersama arw4h bonda tersayang.

Di bawah ini adalah video yang dimuat naik oleh Dina di ruangan Instastory miliknya :

Dan semalam anak bongsu arwah Faziani iaitu Qaseh telah memuat naik kapsyen luahan hatinya yang rindukan arw4h bondanya di laman Instagram miliknya.

Di bawah ini adalah luahan ringkas Qaseh tapi sangat mendalam. Berat mata memandang, berat lagi hati yang sarat menanggung rindu.

” Mami… adik rindu mami. “

Rata-rata kenalan dan pengikut Qaseh di Instagram merasa seb4k dan mendoakan adik Qaseh supaya terus ku4t. Ini antara komen-komen mereka :

” Sabar syg qaseh_kha.. adk kna kuat syg.. jgn cmnie.. doa ko mumy bnyok2 deh.. mumy bhagio dh sna. “

” Ya Allah sedihnya baca.. sabar dik.. ayah , abg dan kakak kn ada .. jgn sed1h2 k. “

” Sabar ye Dik…. arw4h mak akak pun men1nggal dunia masa akak Baya adik jgk .. kuat ya…. selalu sedekahkan al-fatihah utk arwah. “

” Allahu, sed1hnya, adik. Mami adik ahli syurga tu. “

” Sabaq ya syg… Mami ada di syurga… syg bnykkan berdoa untk Mami tau… nanti boleh jumpa mami kel4k. “

” Banyyakan berdoa untuk mami ye syg . Bers4bar lah ye sygg .. Mami tenang di sana. “

” Mami sdg bersemayam di bawah rahmat Allah. men1nggalkan segala didunia ke syurga firdausi.

” Ber4t mata memandang ber4t lagi adik ini menangg0ng rindu. “

Kata Imam al-Ghazali :

” Yang singkat itu waktu, yang men1pu itu dunia, yang dekat itu adalah kemat1an, yang besar itu adalah hawa n4fsu, yang ber4t itu amanah, yang sul1t itu adalah ikhlas, yang mudah itu adalah berbuat d0sa, yang sus4h itu adalah bersabar, yang sering dilup4 adalah bersyukur.. “

Demikianlah hakikatnya, hidup di dunia ini amat singkat, selepas mat1 kita akan hidup di alam kub0r dan hidup yang kekal adalah di akhirat. Hargailah masa yang Allah kurniakan di dunia ini untuk bersama keluarga tersayang dan janganlah dipersia-siakannya.

Kami di Berita Kopak mendoakan Dina dan adik beradik yang lain terus tabah melalui kehidupan ini tanpa kehadiran arw4h bonda tersayang lagi. Amin.

Sentiasalah mendoakan arwah bonda di sana.

Al-Fatihah buat arw4h Faziani Binti Rohban Ahmad. Semoga Rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dnarfaziani, Qaseh Kha by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..