” Kalau apa-apa terjadi pada Daddy Yusuf kena ambil tanggungjawab ini..”

Kapsyen Hairul Azreen Buat Anaknya Yusuf Iskandar Sangat Menyentuh Hati Dan Perasaan, Allahuakbar.. Terkesan Sungguh. Dengar Cakap Daddy dan Mommy yer Yusuf !!!

Hairul Azreen Bin Idris atau lebih dikenali sebagai Hairul Azreen lahir pada 23 April 1988. Hairul memulakan kerjaya seninya sebagai seorang pelag4k aks1 nger1. Hairul juga pernah menjuarai Fe4r Fact0r Malaysia musim pertama bersama pelakon Dazrin Kamarudin.

Hairul telah mendirikan rumahtangga bersama pelakon yang juga seorang model iaitu Hanis Zalikha pada tahun 2015 dan mereka dikurniakan seorang cahayamata lelaki iaitu Yusoff Iskandar. Dan semalam mereka telah menerima seorang lagi cahaya mata  yang diberi nama Alisa Aisyah yang sangat comel.

Kehadiran Alisa Aisyah sudah pastinya dinantikan oleh pasangan ini, apatah lagi Yusuf yang sudah tentu tidak sabar untuk bermain dengan adik kesayangannya itu.

Terbaru, menerusi laman Instagram anaknya Yusuf Iskandar, Hairul Azreen telah memuat naik sebuah kapsyen berserta foto. Kapsyen tersebut berbentuk pesanan yang ditujukan khas untuk  anaknya Yusuf Iskandar.

Menurut Hairul, bila Yusuf sudah pandai membaca nanti, Yusuf bolehlah membaca kapsyen yang ditulis olehnya. Kapsyen berbentuk pesanan ini sangat menyentuh hati. Sebuah pesanan untuk anak tersayang.

Antara pesanan yang hairul nyatakan adalah :

” Yusuf kena jaga adik, jaga Mommy, jaga si gem0k Jibu. Dengar cakap Mommy “

Selain itu, Hairul juga berpesan sekiranya Yusuf berasa tak0t, sed1h dan ada m4salah, Yusuf perlu berdoa pada Allah. Jangan mudah berput0s asa dan melakukan yang terbaik.

Di bawah ini adalah kapsyen dan foto yang dimuat naik oleh Hairul Azreen :

” Yusuf nanti bila dah boleh baca, Daddy just nak pesan Yusuf sebagai abg yang sulung, Yusuf ken4 jaga adik ken4 jaga mommy, jaga si gemok Jibu. Dengar cakap mommy ! Sebab kalau apa2 jadi kat daddy Yusuf kena ambil tanggungjawab itu.”

” Bila Yusuf rasa tak0t / sed1h / tak tau nak buat apa, ada m4salah , doa banyak2 pada Allah sebab itu yang kami selalu buat, Sentiasa sebut benda yg baik2 sebab kata2 itu adalah doa yang melant0n. “

” Bak kata mommy. Jangan mudah give up , cuba yang terbaik, yang kita mampu sbb the best never rest. Gambar ni pada 25/5/2019,hari ke dua selepas adik Alisa lahir, masa ni first time Yusuf jumpa adik. Alhamdulillah atas kurniaan rezeki, kebahagiaan & umur yang panjang Amin. “

View this post on Instagram

Yusuf nanti bila dah boleh baca, Daddy just nak pesan Yusuf sebagai abg yang sulung, Yusuf kena jaga adik kena jaga mommy, jaga si gemok Jibu dengar cakap mommy! Sebab kalau apa2 jadi kat daddy Yusuf kena ambil tanggungjawab itu, bila Yusuf rasa takut/sedih/tak tau nak buat apa, ada masalah , doa banyak2 pada Allah sebab itu yang kami selalu buat, Sentiasa sebut benda yg baik2 sebab kata2 itu adalah doa yang melantun, bak kata mommy 😉 jangan mudah give up , cuba yang terbaik yang kita mampu sbb the best never rest, Gambar ni pada 25/5/2019 hari ke dua selepas adik Alisa lahir, masa ni first time Yusuf jumpa adik Alhamdulillah atas kurniaan rezeki,kebahagiaan & umur yang panjang 🙏🏻 Amin

A post shared by Yusuf Iskandar Hairul Azreen (@theyusufiskandar) on

Rata-rata pemninat dan pengikut Yusuf Iskandar merasa terharu dan sebak membaca kapsyen yang ditulis oleh Hairul Azreen itu. Ini antara komen-komen mereka :

” Tapi caption tu sed1hnya ya Allah. Kite sbg anak paling sulung ni terasa sgt. “

” Ya Allah seb4knyaaa baca semoga yusuf menjadi anak dan abang terbaik di dunia dan akhirat
Be a great son and great brother yusuf. “

” Alhamdulillah.. Tahniah dengan kelahiran baby girl. semoga Yusuf menjadi abg yg penyayang Dan taat kepada ibubapa.. Aamiin. “

” Allahuakbar.. caption.. terkes4n sungguh.. tersent0h hati sanubari.. semoga yusuf jadi anak yang soleh untuk mummy daddy.. abang yang baik untuk alisa dan adik yang caring untuk abang jibu. “

” Time baca ni mengundang rasa seb4k di dada la. “

” Yusuf akan jadi anak, abang dan orang yg baik sebab didikan parents dia juga baik. Yusuf cares about people around him, he is gentle, soft spoken, wise and loving. No doubt, he will grow up well. “

 ” Alaaa caption.. Sedih.. Aminnn.. Mudah2an theyusufiskandar jadi anak yg soleh dan thealisaaisyah jadi anak yg solehah.. Dengar ckp mummy daddy dah besar jga daddy n mumu pulak.. ILikeThisFamily FamilyIdola. “

Kami percaya, tiada pesanan yang lebih mengh4rukan dan bermakna bagi seorang anak selain doa serta harapan ibu bapanya. Setiap ibu bapa pastinya ingin melakukan yang terbaik untuk anak-anak mereka.

Alahamdulillah dan tahniah Hairul Azreen dan Hanis Zalikha, anda berdua menunjukkan contoh ibu bapa yang sangat penyayang dan mengambil ber4t terhadap anak-anak. Sangat memberi inspirasi kepada ibu bapa di luar sana.

Kami di Berita Kopak mendoakan Yusuf akan jadi abang yang terbaik kepada Alisa dan juga menjadi anak yang baik kepada ayah dan ibu. Semoga Yusuf menjadi seorang anak yang soleh dan menyenangkan hati ibu bapa. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Yusuf Iskandar, Hairul Azreen by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..