Wanita Ini Sudah Melahirkan 3 Orang Anak Sebelum Ini. Tapi Kali Ini, Perutnya Sangat Besar.

Apabila Tiba Hari Bers4lin, Seluruh H0spital Terkej0t Melihat Bayinya !!

Setiap ibubapa pasti menganggap setiap anak yang lahir itu adalah anugerah. Begitu juga dengan Chrissy Corbitt dari Florida, Amerika Syarikat ini.

Dia sebelum ini sudah melah1rkan 3 orang anak dan sedang mengand0ngkan anak keempat. Tetapi kali ini Chrissy merasakan per0tnya sangat besar.

Dan tiba hari bers4lin, Chrissy selamat melahiirkan bayi perempuan yang comel dan diberi nama Carleigh Brooke Corbitt.

Ketika bayinya dibawa ke hadapannya, dia benar-benar terkej0t kerana bayinya tersebut begitu bersemangat!

Ketika dokt0r menunjukkan bayinya, dia berkata, “Ya tuhann! Besar betul…” Chrissy tidak menyangka dia melahirkan bayi sebesar itu.

Semua dokt0r dan jurur4wat di h0spital itu begitu kagum ketika melihat baby Carleigh. Setelah proses bersaliinnya selesai, mereka semua bertepuk tangan kerana begitu teruja melihat bayi tersebut.

Carleigh ketika baru lahir! Begitu bersemangat dan comel…

Sebenarnya anak-anak Chrissy yang dil4hirkan sebelum ini memang sangat besar. Berat rata-rata bayi yang lahir di Amerika adalah 7,5 pound (lebihkurang 3.4 kg), tetapi anak Chrissy l4hir dengan berat 9 pound (lebih kurang 4 kg), ada yang ketika lahir dengan berat 10 pound (lebih kurang 4.5 kg).

Tetapi kali ini begitu luar biasa kerana berat badan baby Carleigh itu seberat 13.5 pon (lebih kurang 6 kg), bermakna beratnya dua kali ganda dari bayi biasa! Oleh kerana badan Carleigh yang besar, semua barang bayi yang dibeli untuknya jadi tidak padan. Mereka menyumbangkan kepada orang lain dan membeli yang baru.

Dan yang lebih menarik lagi, ketika Carleigh berumur 3 minggu, dia perlu memakai pakaian bayi berumur 9 bulan. Walaupun tubuhnya besar dan gem0k, tetapi kesihatannya berada dalam keadaan yang sangat baik. Chrissy berkata, “dia adalah anak yang ceria, dan selalu mudah tersenyum!”

Selepas melahirkan 4 anak, Chrissy dan suaminya (Larry) mengambil keputusan untuk ‘rehat’ dulu untuk mendapatkan cahayamata untuk sementara. Carleigh akan menjadi anak bongsu.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : lookingforward / Disediakan dan diterjemahkan oleh Berita Kopak