Pada Mulanya Pemilik Kedai Emas Ini Menyangka Seekor Semut Yang Dilihatnya Ini Sedang Mengangkat Gula

Apabila Dia Tengok Betul-Betul, Alangkah Terkej0tnya Dia Melihat Apa Yang Diangkut Oleh Semut Itu. Bijak Semut Sekarang Ni Yer !!

Selain diketahui sebagai serangga kecil yang rajin, semut juga dikenali sebagai serangga yang kuat kerana ia boleh mengangkat benda sehingga 10 kali ganda berat tubuhnya. Biasanya ia akan mengangkat makanan seperti beras, gula, ataupun manisan lain untuk di bawa ke sarangnya.

Seorang pemilik kedai barangan kemas ini sedang memerhatikan seekor semut sedang mengangkat sesuatu. Pada fikirannya, semut ini mungkin sedang mengangkat gula pergi ke sarang untuk makanannya.

Tiba-tiba dia melihat ‘gula’ yang diangkat oleh semut itu berkilau. Lalu dia memerhatikan secara dekat untuk memastikan benda yang diangkat oleh semut itu, alangkah terkej0tnya dia apabila benda yang di angkat oleh semut itu adalah sebutir berlian!

Dia pun merakamkan detik-detik yang tak disangka itu dan memuatnaiknya ke media sosial. Pelbagai komen yang lucu diberikan oleh netizen yang ada diantaranya mengatakan semut itu perlu ditangk4p untuk mengetahui siapa yang menyuruhnya.

Dilihat dari video tersebut, semut itu sangat cekap dan cepat ketika mengangkat berlian itu. Nasib baik, pemilik tersebut sempat melihatnya. Jika tidak, pasti dia akan mengalami kerugian yang banyak.

Tonton VIDEO Semut Mengangkat Berlian Di Bawah Ini :

Kemungkinan semut tersebut menyangkakan benda yang dia angkat itu adalah gula kerana bentuk dan warnanya. Ada juga komentar dari netizen yang selepas melihat video tersebut berkata membela semut lebih untung berbanding membela leembu.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : pet88 / Disediakan dan diterjemah oleh Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..