Lelaki Ini Menyewa Rumahnya Kepada 2 Orang Gadis Yang Cantik Jelita Dan Berpakaian Kemas

Satu Hari Dia Datang Ke Rumah Itu Dan Sangat Terkej0t Dengan Apa Yang Dia Nampak. Tak Sangka Muka Cantik Tapi..  !!

Setahun yang lalu, seorang pemuda dari China bernama Xiaowang menyewakan rumah barunya kepada dua orang gadis yang cantik. Setahun kemudian, setelah kontrak sewa rumah telah tamat, dua orang gadis itu tidak dapat dihubungi.

Oleh kerana itu dia pun pergi ke rumah sewanya, apabila Xiaowang membuka pintu rumah, betapa terkej0tnya dia melihat pemandangan di dalam rumahnya yang berselerak!

Pada mula dia menyerahkan rumah tersebut kepada dua orang gadis itu, rumah tersebut sangat kemas dan bersih. Dia mengatakan yang dia sengaja memilih wanita kerana dia melihat penampilan wanita tersebut sangat cantik dan kemas.

Pada fikirannya tentu rumah itu dapat di jaga dengan baik kerana penampilan mereka juga sangat baik.

Ini adalah gambar rumahnya sebelum disewakan kepada dua orang gadis tersebut.

Waktu sewa rumahnya itu sepatutnya sampai akhir bulan Jun lalu. Salah seorang gadis yang menyewa rumahnya telah berpindah dan tinggal seorang lagi yang duduk sendiri.

Semenjak itu, dia sering menerima panggilan dari agen yang mengatakan ramai jiran mengadu menc1um bau yang kurang enak dan mendengar suara bising dari rumah itu.

Gadis yang seorang lagi itu telah mengambil keputusan untuk tidak memperharui lagi kontrak tersebut. Menurut perjanjian kontrak, penyewa perlu bekerja sama dengan Xiaowang dan juga agen untuk memeriksa keadaan rumahnya.

Tetapi, oleh kerana gadis tersebut tidak dapat dihubungi, Xiaowang mengambil keputusan melihat sendiri rumahnya. Kasut, pakaian, semuanya ada dimana-mana. TV yang baru sahaja dibeli telah r0sak.

Meja kecil yang diperbuat dari marble juga peecah, shower bilik mandi dan saluran udaranya juga telah r0sak. Dinding dapur penuh dengan jelaga hitam dan pelbagai lagi yang mengej0tkannya.

Lihat rumahnya selepas setahun disewa oleh duo orang gadis

Yang paling menjij1kkan adalah pada bagian dapur. Bayangkan peti ais yang ditingg4lkan dengan penuh isi di dalamnya yang bus0k dan rep0t. Dinding dapur penuh dengan jelaga hitam dan pelbagai lagi yang mengej0tkannya.

Hanya dalam masa setahun, rumahnya menjadi sedemikian rupa, Xiaowang sangat m4rah dengan keadaan tersebut tetapi dia tidak dapat menghubungi kedua gadis tersebut.

Akhirnya, Xiaowang memilih untuk membersihkan rumahnya sendiri. Dia mencari pekerja untuk menolongnya membersihkan rumahnya yang telah r0sak itu.

Setelah rumahnya bersih, sekali lagi dia merasa terkejot apabila mendapati 700 yuan (lebih kurang RM420) untuk bil elektrik dan air tidak dibayar, ditambah dengan kerugiian akibat TV r0sak, meja dan perabot, serta bayaran upah membersihkan rumah.

Dia mengira jumlah kerugian yang perlu dia tanggung adalah 6400 yuan (lebih kurang RM3800). Deposit rumah yang didapati dari penyewa adalah 3200 yuan (lebih kurang RM1920) pun masih tidak tidak mencukupi.

Xiaowang telah memuatnaik gambar rumahnya sebelum dan selepas di media sosial dan berkongsi kisahnya untuk panduan orang ramai. “Gadis yang kelihatan cantik dan kemas itu rupa-rupanya mempunyai perangai menj1jikkan!”. Dia berharap supaya orang ramai lebih berhati-hati lagi ketika memilih penyewa.

Terima aksih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : toutiao / Diterjemah oleh Berita Kopak