Permukaan Seterika Hitam Berkerak ? Wanita Ini Kongsi Cara Bersihkannya Dengan Hanya Menggunakan Sebiji Paracetam0l

Senang Je Rupanya. Hasilnya Seperti Seterika Baru Dibeli !!

Semua wanita biasa menggunakan seterika untuk melicinkan pakaian atau tudung mereka. Bagi yang mempunyai suami dan ank-anak, tugas menggosok baju akan semakin bertambah. Dan kerana lama, ataupun kerana terlalu menggosok lama kelamaan seterika akan berkerak atau menjadi kehitaman di bahagian bawahnya.

Dan mungkin kita telah menggunakan berbagai cara untuk menghilangkan kerak tersebut tetapi tetap tidak berjaya untuk membersihkannya.

Bagaimanapun sebuah video dikongsi yang menunjukkan seseorang membersihkan kerah hitam di bawah seterika dengan hanya menggunakan sebiji paracetam0l. Dan tidak disangka, kerak di bawah seterika tersebut hilang apabila di’kik1s’menggunakan sebiji paracetam0l.

Wanita yang bernama Rebecca Harris, 36 tahun, dari Somerset, telah memberikan tips bagaimana membersihkan seterika dengan hanya menggunakan paracetam0l.

Pertama, panaskan seterika dengan memasangnya dengan suhu yang tinggi dan dengan menggunakan pinset untuk memegang pil paracetam0l dan menggosoknya pada bahagian h0t plate iaitu bahagian yang biasa berkerak dan kehitaman.

Anda akan lihat dalam masa sekejap sahaja, setelah mengelapnya dengan kain, kerak kehitaman pada besi itu akan hilang.

Tetapi anda harus sentiasa berhati-hati dan senantiasa fokus untuk menggelakkan segala perkara yang tidak diingin berlaku.

Diketahui selama ini Paracetam0l berkesan untuk menghilangkan rasa s4kit kepala atau peniing tetapi nampaknya ada kegunaan lain yang ramai orang tidak sangka iaitu Membersihkan seterika.

Untuk lebih mudah faham caranya, tonton VIDEO di bawah ini

Selamat mencuba…

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : YOUTUBE / Artikel disediakan oleh Berita Kopak