” Cukuplah saya tahu suara saya, bakat saya, dan saya nak buktikan.. “

Video Dato’ Aliff Syukri Buat Rakaman Lagu Raya, Tapi Ini Luahan Dato’ Kepada Netizen ..Deep Ter0k !!!

Dato’ Aliff Syukri memang sangat dikenali di Malaysia. Sebut sahaja namanya, rata-rata pasti akan mengenalinya. Memiliki kekayaan melalui legasi perniagaannya yang berjaya dan mengeluarkan pelbagai produk menjadi pilihan pengguna.

Anak kepada Bonda Rozita Ibrahim ini, sangat gigih di dalam usahanya mengembangkan lagi empayar perniagaanya. Tidak pernah putuus asa dan gent4r dengan pelbagai cem0han dan krit1kan, Dato’ tetap dengan caranya yang tersendiri. Dan hari ini beliau membuktikan kejayaan sebagai Usahawan berjaya di Malaysia.

Beliau bukan sahaja berpengalaman di dalam bidang perniagaan, malah Dato’ juga pernah berlakon di dalam sebuah filem dan menyanyi beberapa buah lagu. Terkini Dato’ ingin merakam sebuah lagu sempena hari raya nanti.

Terbaru, menerusi laman Instagram miliknya, Dato’ Aliff Syukri telah memuat naik sebuah video IGTV. Video tersebut adalah mengenai rakaman nyanyian lagu terbaru Dato’  di sebuah studio. Lagu tersebut akan keluar tidak lama lagi katanya. Sebuah lagu yang bertemakan hari raya.

Dato’ berkongsi rakaman tersebut buat pengikut dan peminatnya di laman Instagram miliknya. Ada yang memuji dan ada juga yang sebaliknya. Namun begitu, Dato’ tetap tidak berput0s asa untuk meneruskan rakaman nyanyian tersebut.

Menurut Dato’, seorang artis yang popular dan hangat ketika ini menjadi pilihan untuk berduet dengannya. Dato’ tidak nyatakan siapa, jadi tunggu sahajalah nanti. Mesti ramai yang tak sabar dan tertungu-tunggu serta ternanti-nanti. Betul tak ?

Di dalam video di bawah ini juga, Dato’ berpesan kepada netizen di luar sana berhentilah berkata yang bukan-bukan tentang dirinya dan rakaman nyanyian ini. Dato’ juga sudah memaafkan sesiapa sahaja yang telah mengut0k dirinya sempena bulan ramadhan ini.

Ini sedikit sedutan daripada rakaman tersebut :

Dato’ sedang membuat rakaman lagu.

Suasana di Studio rakaman. 

Dato’ : Saya praktis 3 bulan dah nak nyanyikan lagu ni, saya minum air jeruk. Cukuplah saya tahu suara saya..bakat saya

Haa kalau nak tahu apa lagi pesanan Dato’ boleh tengok video di bawah ini sampai habis yer ..

” Sila komen jujur.. sedap tak suara saya?? nak duet dgn siapa korang teka? composer terkenal Amyuks. “

View this post on Instagram

composer terkenal @amyuks

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Rata-rata pengikut di Instagram Dato’ Aliff Syukri menyatakan pendapat masing-masing dengan jujur. Ini antara komen-komen mereka :

” Dato kena lebihkan suara soprano.. Guna suara perut, jngn tekak.. Insyaalah sedap. “

” Suara doh ok tapi lebih baik pergi belajar vokel. “

” Konfiden tu penting. Moga maju jaya dato. “

” Semua bende blh blaja , just practice a bit more. Insha allah can. “

” All the best dato.. wish you luck. “

” Suka tgk dato brlakon lg. dri menyanyi… dato lebih kelakar.. haha. “

” Nyanyi x leh g jauh… Berlakon boleh pegi jauh… Dato pandai drama Kna jujur tok puasa2 ni
Kuat aku gelakkkk. Adoiiiii. Btw, ! Tahniah dato sebab brani mencubaaa. “

Bagus Dato’ walau apa pun yang dikatakan kepada Dato’ yang tidak elok didengar, Dato’ tetap sabar dan memaafkan mereka. Sempena bulan ramdahan ini, lebih baiklah kita bercakap yang baik-baik sahaja, malah di bulan-bulan yang lain pun dituntut begitu. Jaga diri, jaga akhlak dan hiasi peribadi.

Kami di Berita Kopak mendoakan Dato’ sekeluarga terus tabah melalui hidup ini dan dipermudahkan oleh Allah segala urusan. InshaAllah. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..