” Siapa boleh bantu saya untuk bertemu keluarga ini.. “

Dato’ Aliff  Syukri Memohon Supaya Memb4ntunya Menemui Keluarga Seperti Di Dalam Foto Tersebut., T0long Bantu Secep4t Mungkin !!!

Sedekah merupakan pemberian yang ikhlas sebagai bukti ketaatan kepada Allah SWT. Sedekah sememangnya tidak dapat dip4ksa melainkankan lahir dari hati untuk memberi berdasarkan kemampuan seseorang itu.

Erti sedekah dalam Islam itu sangat lu4s sekali. Sedekah bukan sahaja dalam bentuk kebendaan, tetapi boleh dilakukan dengan pert0longan, mengajarkan ilmu, senyuman, memberi nafkah, berzikir dan sebagainya.

Nabi Muhammad s.a.w bersabda;

” Kamu meny1ngkirkan batu, dur1 dan tul4ng dari tengah jalan itu adalah sedekah bagimu. “

Hadis Riwayat Bukhari

Dengan bersedekah juga dapat mengh4puskan segala d0sa dan kes4lahan terdahulu. Namun, terlebih dahulu mestilah segala d0sa itu dikes4li dan dins4fi dengan taub4t nasuha untuk tid4k mengulanginya lagi. Banyaknya kebaikan bersedekah ini.

Dato’ Aliff Syukri seorang yang selalu memberi bantuan kepada golongan yang sus4h. Walaupun sudah berjaya dan memiliki kekayaan, Dato’ Aliff Syukri tidak terus mendong4k ke langit, malah Dato’ Aliff seringkali melihat kepada golongan yang sus4h dan memerlukan bantuan.

Terbaru, Dato’ Aliff Syukri telah memuat naik sebuah kapsyen berserta foto yang diambil daripada Oh My Media. Dato’ berkongsi foto tersebut adalah ingin meminta bantuan pengikut dan peminatnya  supaya men0longnya untuk bertemu dengan sebuah keluarga di dalam foto tersebut.

Untuk pengetahuan, disebalik foto tersebut adalah seorang ibu yang mempunyai 7 orang anak. Wanita tersebut bernama Marsyila Zakaria. Seorang ibu g1gih untuk menyara kehidupannya.  Dato’ Aliff Syukri menyatakan hasrat ingin memb4ntunya.

Menurut Dato’ Aliff Syukri terlalu ramai yang minta kepada beliau supaya dapat memb4ntu keluarga tersebut yang hidup dalam kesus4han. Katanya lagi, beliau ingin memberi keluarga tersebut duit, bekalan makanan dan baju raya.

Alhamdulillah, niat yang murni Dato’ .. Marilah kita bantu Dato’ , supaya bantuan dapat disampaikan kepada keluarga Marsyila Zakaria ini.

Di bawah ini adalah foto beserta kapsyen yang telah dimuat naik oleh Dato’

” Kes1anya.. terlalu byk org tag sy minta sy bantu keluarga ini.. siapa boleh tolong bantu sy utk bertemu dgn keluarga ini ??? “

” Saya nak beri duit , bekalan makanan dan baju raya as.legacymalaysia kalau boleh secepat mungkin.. atau blh call pejabat saya 0361512037. “

Rata-rata peminat dan pengikut Dato’ Aliff Syukri bersyukur kerana Dato’ ingin membantu dan turut mendoakan beliau. Ini antara komen-komen mereka :

” Alhamdulillah… Terima kasih Dato’ Kerna sudi membantu org yg memerlukan.. semoga Dato dan keluarga dimurahkan rezeki didunia dan akhirat. “

” Alhamdulillah. Semoga rezeki Dato melimpah ruah dan dipermudahkan segala urusan. :”

” Alhamdulillah muda2han dtk lagi murah ridzki diberikan kesihatan yang berpanjangan bahagia bersama kluarga yg tersayang aamin. “

” Alhamdulillah .. semoga dipermudahkan urusan Dato …aamiin. “

” Alhamdulilah. semoga di bulan berkat ini dato dan keluar terus menerus di limpah kan rezeki berlipat kali ganda.. sbb rezeki dato dibahagikan kepada yg memerlukan.. sbb tu Allah sentiasa murahkan rezeki dato. “

” Terbaik Dato. Semoga di murahkan rezki berlip4t kali ganda amin. “

Sesungguhnya sangat besar ganjaran yang Allah SWT berikan kepada hamba-Nya yang bersedekah. Oleh itu, janganlah berkira-berkira untuk memberi sedikit rezeki kita kepada golongan memerlukan.

Hulurkanlah sedikit bantuan dengan kudr4t yang ada, paling mud4h dan r1ngan senyumlah kerana s0mbong itu sifat yang t1dak disukai Allah bahkan menj4uhkan punca rezeki.

Terima kasih Dato’ Aliff Syukri kerana membantu golongan yang memerlukan. Kami di Berita Kopak mendoakan Dato’ Aliff sekeluarga dilindungi dan dirahmati oleh Allah selalu. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..