” Mami, anak perempuan Mami semua minta maaf sebab datang lew4t hari ini.. “

Video Anak-Anak Arw4h Faziani Menziar4hi Ke Pus4ra Bondanya Mengundang Seb4k. Sump4h Demi Apa Pun Kami Rindu Mami !!!

Sudah hampir 3 hari berlalu, perg1nya seorang wanita kent4l dan t4bah dalam hidupnya. Meningg4lkan 8 orang anaknya yang masih memerlukan kasih sayangnya. Siapa yang mampu menol4k ketetapan Allah SWT. Perjalanan yang Allah susun cukup cantik dan indah.

Arw4h Faziani Binti Rohban Ahmad, sebuah nama yang meniti dibibir setiap insan saat ini. Bilamana perg1nya menemui Ilahi pad 18 Mei lalu bersamaan 13 Ramadhan menjadi suatu cerita yang sangat h1ba untuk dikongsikan.

Namun begitu, perg1nya telah menyingkap cerita-cerita kebaikan tentang dirinya. Sebelum ini tiada siapa yang tahu dan menduga, dan hari ini satu-persatu kebaikannya Allah tunjukkan sebagai pengajaran bagi kita yang masih hidup dan inspirasi dalam melalui kehidupan ini.

Terbaru, anaknya Irdina atau panggilan manjanya Dina telah memuat naik sebuah foto dan kapsyen di laman Instagram miliknya. Ini adalah entri yang pertamanya selepas bondanya meningg4l dunia. Dina ingin melu4hkan rasa keh1baan dan kerinduannya kepada arw4h bondanya yang tersayang.

Manakala foto tersebut adalah foto Dina bersama arw4h bondanya ketika meraikan sambutan Hari Ibu minggu lalu. Dina menyatakan bunga ros yang diberikannya kepada arw4h bondanya adalah untuk kali pertama dan terakhir di dalam tahun ini.

Menurut Dina lagi, walaupun arw4h bondanya nampak kepen4tan ketika itu, namun tetap menunjukkan keceriaan dan keteruj4an setelah menerima jambangan bunga tersebut. Allahuakbar…

Di bawah ini adalah foto-foto kenangan Dina bersama bondanya ketika hari ibu :

Mari kita menghayati apa yang Dina tulis untuk arw4h bondanya di bawah ini :

” Bonda, ternyata ni adalah untk kali pertama bgi 2019 dan kali terakh1r juga bgi 2019 Kakak bagi roses kat bonda sempena hari ibu. Waktu ni bonda excited sgt dapat roses dari anak perempuan bonda.. ”

” Bonda pen4t sgt waktu ni tpi bonda tetap tnjuk hppy and excited sbb dpt bunga. Ini jugalah saat terakhir Kakak terawih dgn bonda ..  “

” Bonda pemergian mu takkan pernah terganti ,no one can treat me love me and take a good care of me as well as you did. “

” Al-Fatihah. Ya Allah sump4h demi apapun aku rindu bonda tercinta ,Ya Allah kau tempatkanlah ia dikalangan bidadari syurga ameen. “

Rata-rata pengikut Dina merasa terh4ru dan turut mendoakan Dina dan arw4h ibunya. Ini antara komen-komen mereka :

” Tak akn ada ibu kdua sprti ibu kta sndiri… alfatihah utk ibu kta. “

” Be strong.. smoga bonda awk ditempatkan dikalangan org2 yg beriman. “

” Sabar dina semoga Allah juga memberi keku4tan pada dina . “

” Sem4ngat adik akan ku4t seperti ibu insyaAllah. “

” Be strong adik.Adik kena ku4t semnagat macam bonda k. “

” Alfatihah buat bonda kakak dan untie doakan moga Syurga menanti buat ibu. “

” Be strong syg. pastinya syurga milik bonda.. sedekahkan al fatihah buat bonda ye.. semoga adik sekeluarga t4bah menghadapi ujian dariNya. “

” Aminn yra.. kuatkan semangat & moga terus t4bah dnarfaziani.. syurga buat bidadari kalian sekeluarga. “

” Semoga awak tabah dnarfaziani. Saya sentiasa doakan. Semoga arw4h bonda awak ditempatkan dikalangan hambaNya yang soleh. “

Dan di bawah ini pula adalah video-video yang dikongsikan Dina di dalam Insta Story miliknya. Video tersebut memaparkan Dina bersama adik beradik perempuannya perg1 menziarahi pus4ra bondanya.

Dina memohon m4af kepada arw4h bondanya kerana terlew4t datang menziarahi bondanya pada hari ini.

Sedutan daripada kedua-kedua video tersebut :

Sed1hnya melihat video-video ini. Walaupun hanya pendek sahaja tetapi sangat mengundang seb4k melihat wajah-wajah s4yu anak arw4h ini.

Anak-anak perempuan arwah Faziani menuju ke pusara bonda mereka .

S4yunya melihat wajah-wajah anak arw4h Faziani.

Benarlah orang kata, rindu yang paling s4kit dan meny4kitkan adalah rindu kepada insan-insan yang telah perg1 meningg4lkan kita. Rindu yang tidak pernah terub4t. Rindu yang tidak pernah terp4dam selama-lamanya.

Kami di Berita Kopak mendoakan adik Dina dan adik beradik yang lain terus ku4t dan dalam melalui ujian ini. Dan juga mendoakan Roh arw4h Faziani Binti Rohban Ahmad ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Dnarfaziani by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..