” Tiada lagi pel0kan dan c1uman yang dirindui.. “

Video Momen Paling Sed1h Ketika Arw4h Adam Meningg4lkan Anak-Anak Saudaranya Ali dan Fatimah Untuk Pulang Ke Tanah Air. Ya Allah Sedihnya !!!

Al-Fatihah Buat Arw4h Adam..

Belum lagi reda dengan pemergian Pengasas produk kosmetik Dnars  Puan Faziani Binti Rohban Ahmad semalam. Dan pagi ini kita dikej0tkan pula dengan pemergian seorang Chef Selebriti dalam usia mudanya 29 tahun iaitu Chef Adam Mahamed Ismail atau lebih dikenali sebagai Adam Didam.

Arw4h Chef Adam dikenali kerana seringkali memuat naik ilmu masakan di laman Instagramnya. Dari seorang Chef selebriti di Instagram, beliau bergerak ke kaca televisyen di rancangan Hero Oven. Siapa sangka, beliau sebenarnya berju4ng dengan kesihatannya.

Perkhabaran ini diterima dari sepupu Chef Adam sendiri iaitu Natasha Amran yang telah dimuat naik di laman Instagram miliknya.

Seorang lagi insan yang baik hati telah pergi di bulan yang mulia ini. Bulan yang penuh dengan kerahmatan dan perg1nya di bulan ini pastinya dicemburu1 ramai.

Terbaru , Natasha Amran telah memuat naik status di Insta Story  menyatakan jen4zah Adam akan disembahyangkan di Masjid Telipot pada pukul 10 pagi ini dan akan di bawa ke Tanah Perkub0ran Lemal, Pasir Mas Kelantan untuk urusan pengkebum1an.

Perkhabaran itu juga turut dimuatnaik oleh Natasha Amran di laman Instagramnya.

Rata-rata kenalan dan pengikut Natasha Amran mengucapkan salam takziah dan turut mendoakan serta turut sedekahkan Al-Fatihah. Ini komen-komen mereka :

” Alfatihah… Alhandillah kembli pada Ramadan yg barakah. “

” Al fatihah. takziah untuk family. “

” Innalillah wainna illahi rojiun… Mcm tak percaya.. seyes.. arw4h adam meningg4l sama ngan arw4h mak meningg4l 2 thn lps… sabar ye syg fatimah n ali  thefamily.uk… mamajee pergi tmpt yg lebih baik… risau gak ni.. dorg mmg rapat ngan mamajee. “

” Alfatihah.. semoga Allah tempatkan arw4h di kalangan pilihan. “

” Semoga arw4h ditempatkan di kalangan org yg beriman al-fatihah untk mamajee. “

” Allahuakbar Innalillahiwainnailaihiraajiuun. “

Bagi mereka yang mengikuti Instagram The Family UK, pasti mengetahui betapa rapatnya arw4h Chef Adam dengan anak-anak saudaranya Fatimah, Ali dan Mukhtar. Tidak dapat bayangkan bagaimana perasaan mereka ketika menerima perkhabaran bapa saudaranya yang mereka panggil dengan gelaran Mamajee telah pergi menemui Ilahi.

Dan di bawah ini adalah sebuah video yang dimuat naik oleh The Family UK di laman Instagram miliknya pada hampir setahun yang lalu iaitu 21 Mei 2018. Video ini dirakam ketika arw4h Chef Adam menemui anak-anak saudaranya itu di Birmingham, United Kingdom tahun lalu.

Video di bawah dirakamkan saat arw4h Chef Adam ingin pulang semula ke tanah air. Fatimah, Ali dan Mukhtar tidak dapat menahan kesed1han. Kedengaran beberapa kali arwah Chef Adam mengatakan kepada anak-anak saudara kesayangan supaya mendoakan semoga beliau datang semula menemui mereka.

Sed1hnya melihat momen-momen arwah Chef Adam bersama anak-anak saudaranya.

Mari menonton  sebuah video yang sangat sed1h di bawah ini.

View this post on Instagram

#DearMamajee @adamdidam It’s been a week since you left for Malaysia. Fatimah cried until the evening that day and her eyes were all swollen. She’s still sad and misses you a lot! She’s mostly fine during the day, but at bedtime, she misses sleeping with you and still sleeps with your blanket until now! 😭 . As for me, I’m doing well! The SATs are finally over – yay! – and that means no more revising, no more back-breaking tasks and much more relaxation! InshaAllah, I will pass the test. Please continue to pray for me! . And Ali? Well, you know him, cooking up mischief and never failing to crack a joke and drop in some RANDOMNESS! Even though he pretends to be cool about you leaving, he never fails to check your room each morning, hoping that you magically appeared back! . We are all waiting for you to come back. It’s not the same without you! 😢 Missing you, Omar Mukhtar @thepawsomelion (on behalf of Fatimah & Ali) #MamajeeAndTheKids ©

A post shared by The Family UK 🇬🇧 (@thefamily.uk) on

Keh1langan insan yang tersayang bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilalui dan dihadapi. Semoga keluarga arwah Chef Adam menerima uj1an ini dengan penuh keku4tan dan redha.

Kami di Berita Kopak mendoakan semoga Roh arw4h Adam ditempatkan di kalangan yang beriman dan beramal soleh. Amin.

Salam Takziah untuk keluarga arw4h.

Sama-samalah kita sedekahkan bacaan Al-Fatihah buat mereka-mereka yang telah pergi mengadap Ilahi.

Bismillahirrahmannirrahim…

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Natasha Amran, The Family UK by Berita Kopak.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..