Tertinggal atau Terlupa Bawa Cermin Mata ? Cuba Cara Ini Untuk Melihat Dengan Lebih Jelas !!

BAGI mereka yang memakai cermin mata, tertinggal dan terlupa membawa cermin itu adalah perkara biasa. Dan anda akan mengalami masalah untuk melihat sesuatu dengan jelas kerana disebabkan itu.

Bagi sesetengah orang yang memakai cermin mata, amatlah menyusahkan apabila cermin mata tiada dengan mereka. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang mempunyai masalah penglihatan yang sangat ter0k sehingga menyukarkan mereka melakukan aktiviti harian.

Cermin mata ibarat ‘nyaw4’ bagi mereka. Jika yang mempunyai tahap kerabunan yang tidak begitu tinggi mungkin tidak terlalu menjadi masalah kepada mereka. Mereka masih boleh nampak dan mengenali orang dan objek lain walaupun penglihatan mereka sekidit kabur.

Jadi, anda boleh menggunakan cara yang mudah tetapi berkesan ini. Sesuai digunakan jika anda dalam keadaan penting untuk melihat sesuatu.

Kaedah ini ditunjukkan oleh sebuah Laman yang bernama ’10 seconds class’. Laman ini selalu mengajar tips-tips penting jika berada dalam situasi suk4r. Dengan cara yang ditunjukkan ini anda dapat melihat sesuatu dengan jelas.

Caranya ialah dengan menggunakan kedua tangan, guna jari telunjuk tangan kiri, ibu jari kiri dan jari telunjuk tangan kanan untuk membuat bentuk segitiga.

Dengan melihat melalui bentuk segi tiga itu, 0bjek yang tadinya kab0r akan dilihat menjadi jernih dan jelas.

Jadi bila anda melihat 0bjek yang kabur dan kurang jelas kurang jelas, anda boleh membuat bentuk segitiga dengan sendiri dan melihat melaluinya supaya menjadi jelas dan jernih.

Tetapi, cara ini hanya boleh digunakan jika anda dalam keadaan penting sahaja ya. Tidak digalakkan menggunakannya untuk jangkamasa yang lama kerana dapat membuat daya penglihatan anda bertambah turun.

Cara ini sudah ada orang yang mencubanya dan ternyata ianya menjadi dan berkesan. Jadi, jika anda teringgal atau terlupa membawa cermin mata dan untuk melihat sesuatu pada saat yang penting, anda boleh menggunakan idea yang yang diberi ini.

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Terjemahan Dan Disediakan oleh Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK . Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..