” Sememangnya akak layak untuk Itu.. syurga tempat mu kak.. “

Video dan Foto Momen-Momen Mem1lukan Ketika Rita Sosilawati Dan Kenalan Yang Lain Menz1arahi Pus4ra Dan Keluarga Arw4h Faziani Rohban.. Sed1hnya Video Yang Terakh1r Tu !!!

Al-Fatihah Buat Arw4h Faziani..

Semalam merupakan detik paling mem1lukan buat keluarga, kenalan dan saudara mara kepada Pengasas Kosmetik berjenama Dnars iaitu arw4h Faziani Binti Rohban Ahmad. Perkhabaran yang pastinya mer0bek jiwa raga, yang tidak mampu digambarkan oleh sesiapa pun.

Perginya seorang yang baik hati, pemurah dan berju4ng untuk melakukan kebaikan sepanjang hidupnya. Ramai yang terkes4n di atas pemerg1an arw4h Faziani. Pelbagai cerita yang diungkapkan mengenai sikap arwah menjadi hikmah dan tauladan kepada semua.

Dan semalam Allah tinggikan darjat arw4h, pergi menuju kepada Ar-Rahman ketika ingin menghulurkan bantuan zakat. Allah muliakan arw4h dengan sifat mulianya yang selama ini arw4h sembunyikan. Buat sesuatu yang tidak pernah mengharapkan pujian.  Subhanallah …

Pada hari ini, Erni Dekritawati Yuliana anak kepada Allahyarhamah Dato’ Sosilawati bersama kenalan arw4h yang lain telah pergi menziarahi pus4ra arw4h Faziani. Rita mengambil kesempatan ini sebagai tanda penghormatan terakhir kepada arw4h yang juga merupakan sahabat baiknya.

Antara rakan-rakan lain adalah Dato’ Aliff Syukri bersama isterinya Datin Shahida, Nur Sajat, Dato Sri Hajjah Salmah dan ada beberapa kenalan yang lain.

Erni turut memuat naik momen sed1h ini di laman Instagram miliknya dalam beberapa jam yang lalu. Rita telah memuat naik beberapa foto dan video di dalam satu entri untuk dikongsikan kepada pengikutnya.

Momen-momen sed1h ketika Rita menziarahi Pusara Allahyarhamah Faziani .

Datin Shahida melawat keluarga arw4h di kediamannya.

Dato’ Aliff Syukri mendengar cerita daripada suami arw4h.

Antara kenalan yang hadir .

Suasana p1lu menyelub0ngi di kediaman arw4h.

Suami arw4h Faziani nampak tenang dan redha.

Inilah pus4ra arw4h Faziani Binti Rohban Ahmad. Alfatihah…

Rita dan kenalan yang lain membaca surah Yaasin di pus4ra Allahyarhamah Faziani.

Mari lihat foto-foto dan beberapa buah video yang telah dikongsikan oleh Rita di bawah ini.

Sila KLIK simbol > untuk melihat foto dan video yang seterusnya.

” Alhamdulillah hari ini diberikan kesemp4tan utk menziarah Pus4ra Allahyarhamah kak Faziani Rohban Ahmad faziani rohban Bersama sahabat-sahabat Yg lain. “

” Sungguh s4yu rasa hati hari nie.. Dalam perjalanan ke kelantan byk kenangan dgn dia.Apa-apa pun rehat lah kak yanie.. dan damailah disana . “

” Sesungguhnya ramai yang mencemb0rui pemergian kak yanie kali ini di bulan ramadhan.. tp sememangnya akak layak Utk Itu.. syurga tempat mu kak. “

” Ya Allah Engkau ampunkanlah d0sanya, berikan rahmat kepadanya , luaskan kub0rnya , angkatkanlah darjatnya. “

” Berikanlah keku4tan kepada ahli keluarganya agar kuat menemp0h dug4an ini dan engkau tempatkanlah dia di kalangan orang yg beriman dan beramal soleh amin ya rabb. “

View this post on Instagram

Alhamdulillah hari ini diberikan kesempatan utk menziarah Pusara allahyarhamah kak Faziani Rohban Ahmad @faziani_rohban Bersama sahabat-sahabat Yg lain. sungguh sayu rasa hati hari nie.. Dalam perjalanan ke kelantan byk kenangan dgn dia.. 😢 Apa-apa pun rehat lah kak yanie.. dan damailah disana … Sesungguhnya ramai yang mencemburui pemergian kak yanie kali ini di bulan ramadhan.. tp sememangnya akak layak Utk Itu.. syurga tempat mu kak.. 🥺 Ya allah Engkau ampunkanlah dosanya, berikan rahmat kepadanya , luaskan kuburnya , angkatkanlah darjatnya, berikanlah kekuatan kepada ahli keluarganya agar kuat menempuh dugaan ini dan engkau tempatkanlah dia di kalangan orang yg beriman dan beramal soleh amin ya rabb..

A post shared by Erni Dekritawati Yuliana (@rita_sosilawati) on

Rata-rata peminat dan pengikut Rita merasa sedih setelah melihat foto-foto dan video yang dikongsikan. Ini komen-komen mereka :

” Sedihnya org baik mesti kita akan kenang damailah disana. “

” Pemergian yang dicemb0rui.. Wpun tak kenal secara peribadi, tetap rasa sayu hati. Al-Fatihah utk arw4h. “

 ” Sungguh baik orangnya sehingga Yang tak mengenali pun merasa sayu dgn pemergiannya. “

” Wajah dia pn org smua tahu arw4h mmg baik.. bersedekah plk tu. “

” Amin..sebaknya tgok video last tu. “

” Biar pon tak mengenali arw4h sebelum ni, tp pemergian beliau cukup mencur1 hati perhatian & hati saya. Kebaikan nya terlalu byak dikongsi bersama. Semoga Allah himpunkan arwah bersama mereka2 yg beriman dan tempatkanlah beliau ke syurgaMU Ya Allah. Aamiin yra. “

Di bawah ini adalah beberapa foto-foto kenangan arwah Faziani:

Kami di Berita kopak mendoakan semoga arw4h Faziani Binti Rohban Ahmad ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Amin.

Al-Fatihah…

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Rita Sosilawati by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..