” Allahuakbar, Rupa-rupanya Tahlil itu adalah untuk dirinya sendiri.. “

Video Suasana Paling Memilukan Di Perkarangan Kediaman Allahyarhamah Faziani Rohban Ahmad Yang Tak Mampu Digambarkan. Al-Fatihah Buat Arw4h.. 

Perp1sahan disebabkan kem4tian adalah sesuatu yang perit untuk diterima. Apatah lagi kem4tian yang tidak dis4ngka-s4ngka, akan berbekas kesed1han mend4lam dan berpanjangan kepada ahli keluarga yang ditinggalkan.

Demikianlah hakikatnya, hidup di dunia ini amat singkat, selepas m4ti kita akan hidup di alam kub0r dan hidup yang kekal adalah di akh1rat. Apabila sampai waktunya, kita akan perg1 ke alam abadi menemui Ilahi.

Cara kem4tian dan bila itu menjadi rahsia Ilahi. S4kit dan tua bukan syarat untuk m4ti, ada men1nggal dunia tanpa sebarang sak1t, umurnya h4bis ketika tidur, ada men1nggal secara mengej0t kerana kem4langan.

Begitulah, perkhabaran berita mengenai kem4tian pengasas kosmetik Dnars iaitu Puan Faziani binti Rohban Ahmad akibat daripada kem4langan jalan raya di Pattani, Thailand.

Kita semua merasa sed1h, apatah lagi anak-anak dan ahli keluarga terdekat Allahyarhamah Faziani sendiri. Sudah tentu ini adalah dug4an yang ber4t dan paling get1r dalam kehidupan mereka untuk dilalui.

Terbaru, anak kepada Allahyarham Faziani iaitu Iqbar Hakim telah memuat naik status di Instastory miliknya. Status yang sangat menus0k hati sesiapa sahaja yang membacanya. Meluahkan seribu rasa kesed1han yang tidak tergambarkan oleh seorang anak yang keh1langan bondanya secara mengejut.

‘ Intan Payung Buah Hatiku, Mami Tunggu Abang di Syurga Firdausi. Abang hilang satu kekuatan yang hakiki’.

Inilah kata-kata yang dilu4hkan oleh Iqbar Hakim buat bondanya tersayang. Yang kini sudah pun tiada dan perg1 dengan sekelip mata.

Berikutan daripada kejadian ini, sebuah video telah dimuat naik oleh page Kelate Creative TV di laman Facebooknya. Video tersebut memaparkan detik-detik kesed1han dan suasana di rumah Allahyarhamah Faziani. Di mana ahli keluarga, sahabat handai dan saudara mara sedang menanti ketibaan jen4zah beliau.

Menurut Kelate Creative TV, pengasas produk kecantikan Dnars Skincare, Allahyarhamah Faziani Rohban Ahmad telah menjemput pelajar dari Madrasah Ahbabul Mustafa Al Islamiah, Kampung Menjual untuk mengaji dikediamannya selama 40 hari bermula hari semalam.

Ini diberitahu sendiri oleh Setiausaha Sul1t mudir madrasah berkenaan, Al Fatas Yasmi. Katanya Arw4h berniat ingin mengimarahkan bulan puasa ini dan ingin membuat sekali tahlil kepada arw4h ayahnya yang telah meningg4l dunia 15 tahun yang lalu. Apa yang menyed1hkan, rupa-rupanya tahlil itu adalah untuk dirinya sendiri .

Jen4zah arw4h telah dikebum1kan pada malam tadi di Tanah perkuburan Islam Kedemit Wakaf Bharu, Tumpat, Kelantan.

Sedikit Foto-foto  sedutan daripada video tersebut :

Ketibaan jen4zah Allahyarhamah Faziani di kediaman rumahnya.

Wajah-wajah p1lu anak-anak Allahyarhamah.

Iqbar Hakim bersama adiknya tidak dapat menahan kesed1han.

Kesed1han yang tidak dapat digambarkan. 

Berikut adalah video yang telah dikongsikan oleh Kelate Creative Tv di laman Facebook.

Kata Imam al-Ghazali, ‘ Yang singkat itu waktu, yang men1pu itu dunia, yang dekat itu adalah kem4tian, yang besar itu adalah h4wa n4fsu, yang ber4t itu amanah, yang sul1t itu adalah ikhlas, yang mudah itu adalah berbuat d0sa, yang sus4h itu adalah bersabar, yang sering dilup4 adalah bersyukur.’

Kami di Berita Kopak sekali lagi mengucapkan salam takziah kepada keluarga arw4h dan medoakan semoga R0h Allahyarhamah Faziani Binti Rohban Ahman ditempatkan di kalangan oranag-orang yang beriman dan beramal soleh. Amin.

AlFatihah..

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Iqbar Hakim, FB Kelate Creative TV by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..